logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۳۰
[ شناسه خبر : ۱۳۱۸۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
با تغییر خطوط اتوبوسرانی در زنجان؛

خطر در کمین مردم در ایستگاه های اتوبوس بدون حفاظ

خطر-در-کمین-مردم-در-ایستگاه-های-اتوبوس-بدون-حفاظ

ایستگاه های اتوبوسرانی در زنجان بدون حفاظ هستند که این امر می تواند بالقوه خطری در کمین مردم باشد.

به گزارش موج رسا; طرح تغییر خطوط اتوبوسرانی زنجان از 5 تیرماه سال جاری با برگزاری مراسم رسمی در زنجان آغاز شد و با گذشت 4 ماه از اجرای آن هنوز مشکلات این طرح به کلی حل نشده است.

از ابتدای اجرای طرح مردم با یک سردرگمی مواجه شده بودند و هنوز هم برخی ها از اجرای این طرح نارضایتی دارند اما با توضیحات و قول شهردار زنجان که این طرح به نفع شهر است،این طرح تا کنون ادامه یافته است.

مدیریت سنتی سازمان اتوبوسرانی و گسیل داشتن اتوبوس ها از شهرک ها و دورترین نقاط شهر زنجان به مرکز یکی از دلایل تغییر خطوط اتوبوسرانی زنجان بود.

شهردار زنجان که تغییر خطوط اتوبوسرانی را خواسته به حق مردم می دانست در اجرای طرح نتوانست نظر مردم را جلب کند.

یکی از مزایای مهم این طرح کاهش تعداد اتوبوس ها در مرکز شهر بود که از 140 دستگاه به 15 دستگاه رسید و برای اجرای این طرح خطوط ویژه اتوبوس نیز در برخی مناطق ایجاد شد.

در میانه اجرای طرح بود که رانندگان اتوبوس تجمع برگزار کردند و از اجرای این طرح گلایه های خود را مطرح کردند. به گفته رانندگان معترض این طرح ایرادتی زیادی از نظر زیرساختی داشت که باید مورد توجه قرار گیرد.

کاهش ترافیک خودروهای شخصی، دسترسی آسان مردم به هسته مرکزی شهر از دیگر علت های اجرای این طرح بود اما هنوز هم ترافیک مرکز شهر زنجان روان نبوده و مردم به راحتی چندانی دست نیافته اند.

برخی از کسبه ها نیز به اجرای این طرح اعتراض کردند اما شهردار زنجان در پاسخ آنها گفت: ما خواسته کسبه  را چندین بار شنیدیم اما نمی‌توانیم به واسطه چندین نفر منافع 430 هزار نفر را که به نفع شهر از لحاظ زیست محیطی و ترافیکی است، در نظر نگیریم.

گذشته از همه مزایا و معایب اجرای این طرح باید نگاهی هم به ایستگاه هایی که برای اجرای این طرح راه اندازی شده است کنیم این ایستگاه ها بدون حفاظ بوده و جان مردم را با خطر جدی مواجه می کند.

کمترین بی دقتی ممکن است این ایستگاه های بدون حفاظ کاردست شهروندان بدهد و منجر به تصادف با خودروهای عبوری شود.

همچنین با توجه به آغاز فصل پاییز و بارش باران و برف این ایستگاه ها محل مناسبی برای منتظر ماندن نیست.

یکی از شهروندان زنجانی با بیان اینکه این ایستگاه های مشکلاتی را برای مردم به وجود می آورد، گفت: حتما باید با احتیاط در این ایستگاه ها منتظر بود.

محمدی با اشاره به اینکه هیچ حفاظی برای ایستگاه ها در نظر گرفته نشده است، افزود: کوچکترین اهمالی می تواند موجب تصادف عابران پیاده با اتوبوس شود.

وی خاطرنشان کرد: البته به دلیل طویل نبودن خیابان های شهر زنجان ایستگاه های با حفاظ نیز جاگیر است،اما این ایستگاه های جدید نیز ممکن است موجب خسارت شود.

این شهروند گفت: در تابستان شاید مشکلی پیش نیامده اما مردم در زمستان زیر برف و باران چطور در ایستگاه ها منتظر بمانند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر