logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۷
[ شناسه خبر : ۱۳۱۷۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
در شورای اداری منابع طبیعی زنجان مطرح شد؛

تاکید مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان به افزایش و بهبود وضعیت آبخیزداری استان/ جنگلکاری در 18 هزار از مساحت مراتع استان زنجان

تاکید-مدیرکل-منابع-طبیعی-استان-زنجان-به-افزایش-و-بهبود-وضعیت-آبخیزداری-استان-جنگلکاری-در-18-هزار-از-مساحت-مراتع-استان-زنجان

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان با اشاره به توسعه جنگلکاری در استان زنجان گفت: 18 هزار هکتار از مساحت استان جنگل کاری انجام شده است.

به گزارش موج رسا; خلیل آقاجانلو امروز در جلسه در شورای اداری منابع طبیعی با تاکید بر افزایش و بهبود وضعیت آبخیزداری استان اظهار کرد: از سال گذشته توجه ویژه ای به بخش آبخیزداری در سطح کشور شده است.

وی تصریح کرد: یکی از اولویت های این اداره کل توسعه و بهبود وضعیت آبخیزداری و آبخوانداری است که با تزریق اعتبارات از محل صندوق توسعه ملی پیشرفت طرح های آبخیز استان قوت گرفته است.

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان با اشاره به وسعت جنگل های دست کاشت استان گفت: در حدود 18 هزار از مساحت استان جنگل کاری انجام شده است که شهرستان های خرمدره، ماهنشان و ابهر بیشترین سهم جنگل کاری را به خود اختصاص داده اند.

وی خاطر نشان کرد: این طرح به منظور زراعت چوب و جلوگیری از قطع بی رویه درختان جنگلی اجرا می شود.

بیشتر بخوانید:

سالانه در زنجان 3 هزار پاسخ به استعلام در سامانه سامط ثبت می‌شود

آقاجانلو با اشاره به این که اعتبارات استانی از 4 میلیارد و 800 میلیون تومان در سال 95 به 15 میلیارد تومان در سال جاری رسیده است افزود: اعتبارات ملی تخصیص یافته نیز از 11 میلیارد تومان به حدود 24 میلیارد تومان در همین بازه زمانی افزایش یافته است.

وی اصلاح و احیاء مراتع، تولید علوفه و تولید نهال را از دیگر برنامه های اداره کل منابع طبیعی استان اعلام کرد و گفت: در صدد هستیم تا در راستای پیشبرد اهداف مشخص شده این طرح ها نیز به خوبی در استان اجرا شود.

مدیرکل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در ادامه به اجرای طرح کاداستر نیز گریزی زد و افزود: تا کنون در 300 هزار هکتار از اراضی استان  این طرح اجرا شده است و همچنین برای 98 درصد از اراضی ملی استان نیز سند مالکیت صادر شده است.

وی  از تصویب اعتبار برای اجرای طرح کاداستر اراضی ملی و همچنین اراضی کشاورزی خبر داد و گفت: برای هر یک از طرح های مذکور یکصد میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

قاچاق چوب تهدی مهم برای استان زنجان

جواد تاراسی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در این جلسه هم به برخورد جدی با متخلفان قاچاق چوب تاکید کرد و گفت: سودجویان با قطع گونه های مفید جنگلی باعث کاهش پوشش جنگلی استان می شوند.

وی این معضل را یکی از مشکلات اساسی در استان برشمرد و به تعامل یگان حفاظت اراضی، منابع طبیعی، محیط زیست تاکید کرد.

تاراسی  با بیان این که آمار قاچاق چوب در  برخی از شهرستان های استان بیشتر است گفت: با اقدامات پیشگیرانه می توان این آمار را کاهش داد.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر