گروه:سیاسی
ساعت :  ۲۱:۲۴ منتشرشده درتاریخ: ۱۳۹۸/۰۷/۲۷ شناسه خبر : ۱۳۱۵۲
حصر رسانه‌ای اربعین شکست؛

کاربران شبکه اجتماعی توئیتر در پویش بزرگ "حب​​ الحسین یجمعنا" با توجه به جانبداری رسانه های بین المللی در انتشار بزرگترین مراسم عبادی جهان در پیاده روی اربعین 1398 با انتشار بیش از یک میلیون و 400 هزار پیام با موضوع اربعین به ترند دوم جهانی توئیتر دست یافتند.

به گزارش موج رسا; به نقل از پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس  کاربران شبکه اجتماعی توئیتر در پویش بزرگ "حب​​ الحسین یجمعنا" با توجه به جانبداری رسانه های بین المللی در انتشار بزرگترین مراسم عبادی جهان در پیاده روی اربعین 1398 با انتشار بیش از یک میلیون و 400 هزار پیام با موضوع اربعین به ترند دوم جهانی توئیتر دست یافتند.

 
 
 
 
هشتگ "حب​​ الحسین یجمعنا" اگرچه از ماه محرم آغاز شده بود اما در یک هفته منتهی به اربعین  توانست بیش از 292 میلیون ظرفیت بالقوه  برای بازدید اکانتهای یونیک ایجادکند.
 
این هشتگ توانست در یک هفته اخیر  یک میلیون و 900 هزار بار واکنش توسط کابران توئیتر رابه همراه داشته باشد.
 
 
 
 
 
 
6300 کاربر توئیتری پیام های اربعین را با هشتگ "حب​​ الحسین یجمعنا" بیش از یک میلیون و 402 هزار بار منتشر و بازنشر کردند.
 
 
 
 
در ترند دوم جهانی توئیتر با هشتگ "حب​​ الحسین یجمعنا" بانوان نزدیک به  45 درصد مشارکت داشته اند که در بین ترندهای توئیتر این میزان مشارکت کم نظیراست.
 
 
 
 
نزدیک به 45  درصد کاربران این هشتگ سن بین 18 تا 24 سال دارند و  نزدیک به 49 درصد کاربران سن بین 25 تا 34 سال دارند.
 
 
 
 
دانش آموزان و دانشجویان بیشترین منتشر کنندگان محتوا با هشتگ "حب​​ الحسین یجمعنا" بوده اند.
 
 
 
 
کاربران توئیتر در کشورهای جمهوری غنا، پاکستان، آذربایجان، افغانستان مشارکت حدود 3 درصدی در انتشارمحتوا با هشتگ "حب​​ الحسین یجمعنا" داشته اند.
 
ده کاربرتاثیرگذار هشتگ "حب​​ الحسین یجمعنا" در زیر با جزئیات عملکردی آنها آمده است.
 
 
 
 
میزان مشارکت کاربران توئیتر در ایران (میزان رنگ نشان دهنده شدت فعالیت کاربران با هشتگ "حب​​ الحسین یجمعنا" است.
 
 
 
 
 
 
سلبریتی های حمایت کننده از هشتگ در توئیتر هشتگ "حب​​ الحسین یجمعنا هم در ترند شدن این هشتگ موثر بوده اند اما اکانت رهبر انقلاب در توییتر حمایت کننده اول این هشتگ بود.
 
 
 
 
بررسی فعالیت 11 ساله توئیتر
 
توییتر پروژه ای بود که توسط شرکت Obvious در مارس ۲۰۰۶ ایجاد شد نمونه اولیه توییتر به عنوان یک سرویس داخلی برای کارکنان Odeo مورد استفاده قرار گرفت و نسخه کامل آن در تاریخ ۱۵ ژوئیه ۲۰۰۶ معرفی شد. اما در اکتبر ۲۰۰۶ به صورت همگانی در دسترس قرارگرفت. این سرویس به سرعت مورد توجه قرار گرفت. دفتر اصلی توییتر در سان فرانسیسکو است ولی هم‌اکنون توییتر در نقاط مختلف جهان دفتر دارد و مشغول به فعالیت است. سرورهایی نیز در سن‌آنتونیو و بوستون دارد.
 
"میکروبلاگ توئیتر نقش بسیار مهمی در فتنه88  در ایران بازی کرد، تاجایی که خانم هیلاری کلینتون در کتاب انتخاب‌های سخت که در ماه مارس سال 2013 منتشر شده است به صراحت به نقش ویژه این میکروبلاگ در آن فتنه اشاره می‌کند. همچنین 3 بار اشاره امام خامنه‌ای به جلوگیری از تعطیلی توئیتر در فتنه 88 نشان از موضوعی مهم دارد.
 
 
 
واکنش های رهبر فرزانه انقلاب به فعالیت تفرقه افکنانه و براندازانه توئیتر:
 
در همان بحبوحه‏‌ى جریان فتنه‌‏ى سال ۸۸ شنیدید که یکى از شبکه ‏هاى اجتماعى اینترنتى که در ارتباط با معارضین فعال بود، خبرهاى اینجا را ببرند، دستورهاى آنجا را برسانند، همین طور شلوغ کنند، فضا را چه کنند، می‌خواست موقتاً براى تعمیرات کارش را تعطیل کند.
 
دولت آمریکا مانع شد، گفت شما اگر الان، ولو براى تعمیرات تعطیل موقت بکنید، این به معارضین داخل ایران ضرر می‌زند؛ جلویش را گرفتند. یعنى تعطیلى موقت را به این شبکه‏‌ى اجتماعى اجازه ندادند. یعنى کمک‌هاى اینجورى بود و انواع و اقسام کمک‌ها و اعانت‌هایى که به این‌ها می‌شود. (دیدار با اعضای خبرگان رهبری – 1389)
 
یک شبکه‌ی اجتماعی آن روزها می‌خواست برای تعمیرات تعطیل کند، گفتند تعطیل نکن؛ برای اینکه بتوانند روی فتنه و آتش فتنه اثر بگذارند! (بیانات در دیدار مردم آذربایجان‌ ۱۳۹۱/۱۱/۲۸)
 
در همین زمانِ رئیس جمهور کنونى آمریکا، در فتنه‌ى ۸۸ یکى از این شبکه‌هاى اجتماعى - که می‌توانست عامل فتنه و فتنه‌گران قرار بگیرد - احتیاج به تعمیر داشت؛ دولت آمریکا از او خواست تعمیراتش را عقب بیندازد؛ امیدوار بودند که بتوانند با این کارهاى رسانه‌اى و شبکه‌ى فِیسبوک و توییتر و امثال این‌ها، نظام جمهورى اسلامى را براندازند؛ خیال‌هاى احمقانه‌ى خام! (92/8/29)
 
خانم کلینتون در کتاب انتخاب های سخت در سال 2013 در قسمت دیپلماسی دیجیتالش نوشته بود: در ژوئن سال 2009، جوانان ایرانی از وبسایت ها و شبکه های اجتماعی به منظور ارسال پیام های خود در جریان اعتراضات پس از انتخابات استفاده کردند. درست در همان زمان بود که صحنه تیراندازی به خانم 26 ساله ای به نام "ندا آقا سلطان" توسط نیروهای شبه نظامی طرفدار دولت با استفاده از دوربین تلفن‌های همراه ضبط شده و در توییتر و فیس بوک منتشر شد.
 
 
 
در سال های فعالیت توئیتر تا قبل از دهه 90 ، کلان روایت فعالیت این شبکه اجتماعی کاملا بر طبق منافع صهیونیسم و مدافعان آنها در ایران برای براندازی و توطئه انجام می شود اما با حضور و ورود نیروهای انقلابی به این عرصه و فعالیت منسجم در دو سال گذشته با نبرد سایبری مستمر روزانه، شاهد برجسته شده مفاهیم انقلابی و ارزشی در فضای توئیتر بودیم.
 
امروز برای نخستین بار با مدد از سید الشهداء با هشتگ "حب​​ الحسین یجمعنا" علاوه بر فتح محتوای این شبکه اجتماعی وارد فضای جهانی شده و ترند دوم جهان در فضای توئیتر هشتگ "حب​​ الحسین یجمعنا" شد.
 
 

انتهای پیام/

ارسال نظر
1 + 3 =

نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود. نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات