logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۷:۲۱
[ شناسه خبر : ۱۳۱۴۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
همزمان با اربعین حسینی انجام شد؛

اشک ماتم پایتخت شور و شعور حسینی زنجان در اربعین

اشک-ماتم-پایتخت-شور-و-شعور-حسینی-زنجان-در-اربعین

مردم استان زنجان همچون مردم سراسر کشور در اربعین حسینی با برگزاری مراسم های مختلف اشک ماتم در عزای امام حسین (ع) و یاران باوفایش ریختند.

به گزارش موج رسا; جای جای ایران اسلامی امروز در اربعین سرور وسالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و ۷۲ تن از یاران باوفایش سیه پوش و عزادار است. 

مردم پایتخت شور و شعور حسینی زنجان،شیفتگان و ارادتمندان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) همزمان با اربعین حسینی با حضور در مساجد، امامزادگان و حسینیه های با قرائت زیارت اربعین، در غم سرور و سالار شهیدان اشک ماتم می ریزند.  همزمان با اربعین حسینی ،زنجان سراسر غوغا و ماتم است  و مساجد و تکایای استان که از چهل روز پیش سیاهپوش شده است امروز هم  با حضور در مراسم های مذهبی ارادات خود را به اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش اعلام می کنند.

به همین مناسبت همایش جاماندگان اربعین نیز امروز صبح با برگزاری مراسم ویژه ای در حسینیه اعظم زنجان آغاز شد.

راهپیمایی جاماندگان اربعین از حسینیه اعظم زنجان تا امامزاده سید ابراهیم (ع) برگزار و عزاداران حسینی در مصائب خاندان نبوی در دشت نینوا ،اشک ماتم ریختند.  در این اجتماع با شکوه، چند تن از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نیز در غم شهادت سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش و مصائب و اسارت خاندان آن حضرت ، مرثیه سرایی کردند.  هیئتهای مذهبی زنجان با حرکتی منسجم و یکپارچه از گوشه و کنار این شهر به سوی بارگاه نورانی امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان حرکت و اجتماع بزرگی از عزاداران حسینی را تشکیل دادند.

گروههای مختلف مردم، جوانان و نوجوانان ،زائران و مجاوران احمدی و محمدی با برپایی مراسم سینه زنی به عزاداری و سوگواری پرداختند.

دسته های سینه زنی، زنجیرزنی، نوحه، احسان و نذری از صبح امروز همچون سالیان گذشته در سرتاسر استان، فعال بوده و آئین های اربعین حسینی را برگزار کردند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر