logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۰۸
[ شناسه خبر : ۱۳۱۳۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد:

مذاکره نمی کنیم چون به غرب اعتماد نداریم

مذاکره-نمی-کنیم-چون-به-غرب-اعتماد-نداریم

عضو هیئت علمی دانشگاه در مورد مذاکره ایران کشورهای غربی گفت: مذاکره نمی کنیم چون به غرب اعتماد نداریم.

فرشید جعفری در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به کار 600 ساله غربی ها بر روی اندیشه سکولار، اظهار کرد: فکر جمهوری اسلامی ایران کاملا متفاوت از فکر قدرت های بزرگ است و تفکر جمهوری اسلامی در رابطه با کشور ها رابطه دین مدارانه است.

وی با بیان اینکه به نظر من مقاومت از زمان پیروزی انقلاب اسلامی آغار شد، ابراز کرد: متاسفانه غرب بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران را تحت فشار قرار داد و جنگ را 8 سال به ایران تحمیل کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد با اشاره به اینکه غرب از فشار هایی که به ایران وارد می کرد به دنبال این بود که ایران نیز مانند غرب در چهار چوب نظم سکولار فکر کند، افزود: غرب متوجه نبود که نظام جمهوری اسلامی ایران یک نظام منحصر به فرد و دینی است که مبتنی بر ولایت مطلقه فقیه است.

وی با اشاره به اینکه ولی فقیه در راس نظام به مثابه عمود خیمه نظام است، عنوان کرد: ولی فقیه در راس نظام به رابطه دولت ها در چهار چوب دین مدارانه نگاه می کند.

جعفری با بیان اینکه نظام جمهوری اسلام به جای استثمار سایر دولت ها سعی می کند از ملت های مظلوم حمایت کند، ادامه داد: در طول تاریخ هیچ دولتی وجود ندارد که از ملت ها دفاع کرده باشد.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی تنها دولتی است که از ملت های مظلوم مسلمان شیعی و غیر شیعی دفاع می کند، تصریح کرد: نتیجه این حمایت ها است که بعد ها تجسم عینی این مقاومت را در محور مقامت می بینید.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد با بیان اینکه دولت های غربی نمی توانند ایران را در مسیر حرکت غرب قرار بدهند، خاطر نشان کرد: نگاه جمهوری اسلامی ایران و پیشتوانه جمهوری اسلامی ایران با پشتوانه فکری غرب و با نظم سکولار به هیچ وجه سازگار نیست.

جعفری با بیان اینکه محور مقاومت که در منطقه شکل گرفته است، خاطر نشان کرد: این محور مقاومت باعث سکوت دولت های عربستان و اسرائیل و در پیش گیری مسیر انعطاف این دو نهاد ظلم در برابر جمهوری اسلامی شده است.

وی با اشاره به اینکه تمامی دولت ها به دنبال عادی سازی روابط خود با جمهوری اسلامی ایران هستند، خاطر نشان کرد: عادی سازی روابط با جمهوری اسلامی ایران به دلیل پیروزی محور مقاومت در غرب آسیا است.

عضوهیئت علمی دانشگاه آزاد با اشاره به دوقطبی جنگ و مذاکره مقام معظم رهبری، تصریح کرد: عدم سازش و همکاری با قدرت های بزرگ در محور مقاومت نتیجه داده است.

وی با اشاره به قدرت محور مقاومت در منطقه، بیان کرد: ملت ایران در برابر قدرت ایجاد شده نظام اسلامی احساس غرور می کند و به این قدرت اسلامی می بالد.

جعفری با شاره به اینکه ما باقدرت های بزرگ مذاکره نمی کنیم چون به آن ها اعتماد نداریم، ابراز کرد: تجربه تاریخی به ما می گوید که قدرت های بزرگ بر سر عهد خود نمی‌مانند و ما به هیچ وجه پای میز مذاکره به خصوص با ایالت متهد آمریکا نخواهیم نشست.

وی با بیان اینکه رهبری می دانند که جنگ نمی شود، ادامه داد: ایشان بر حسب شناخت تاریخی که از ایالات متحهده و غرب دارند می دانند که جنگ نخواهد شد.

//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر