logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۶
[ شناسه خبر : ۱۳۱۲۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان:

سالانه در زنجان 3 هزار پاسخ به استعلام در سامانه سامط ثبت می‌شود

سالانه-در-زنجان-3-هزار-پاسخ-به-استعلام-در-سامانه-سامط-ثبت-می‌شود

معاون حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان از ثبت سالانه 3 هزار پاسخ به استعلام در سامانه سامط این اداره کل خبرداد.

به گزارش موج رسا; در راستای ماده 4 آئین نامه ایجاد و بهره برداری از دفاتر پیشخوان خدمات دولت، ابلاغیه ریاست محترم جمهور در سال 89  و همچنین تحقق ماده 14 تصویب نامه شورای عالی اداری تفاهم نامه ای ما بین سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور و کانون دفاتر پیشخوان دولت در اردیبهشت ماه سال 1396 منعقد و سامانه سامط راه اندازی شد.

پیمان فقیه در این راستا در گفت و گو با خبرنگار موج رسا اظهار کرد: سامانه استعلامات منابع طبیعی (سامط) برای ثبت استعلام اراضی راه اندازی شده که رسیدن به توسعه خدمات دولت الکترونیک و اصلاح نظام اداری از اهداف اصلی این سامانه است.

وی افزود: این سامانه فرایند پاسخگویی به استعلامات وارده به اداره کل منابع طبیعی را تسهیل می‌کند و گامی اساسی برای اصلاح نظام اداری و مدیریت سبز، اشتغال زایی و برون سپاری خدمات بر می‌دارد.

به گقته فقیه متقاضیان می‌توانند برای ثبت استعلامات مربوط به اراضی خود به دفاتر پیشخوان دولت در استان که سیستم برای آن‌ها فعال شده است مراجعه و اقدام به ثبت استعلام مربوطه کنند.

معاون حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با بیان این که با این سامانه ثبت درخواست متقاضیان در تمام نقاط کشور بدون حضوردر ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری صورت می گیرد گفت: متقاضیان می توانند برای دریافت خدمات استعلام باید به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.

وی با اشاره به پویا بودن و اجرای موفق این سامانه در استان گفت: سالانه 3 هزار پاسخ به استعلام در سامانه  سامط اين استان به ثبت رسيده است .

فقیه همچنین خاطر نشان کرد که در طی 6 ماهه اول سال جاری نیز حدود 1 هزار و500 پاسخ به استعلام در این سامانه ثبت شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: کاهش مراجعه افراد و زمان پاسخگویی ، جلوگیری از بروز چالش های حقوقی ، افزایش دقت، سرعت و مطلع شدن متقاضیان از مراحل روند انجام کار از طریق پیامک از مزایای این سامانه است .

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر