logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۲۹
[ شناسه خبر : ۱۳۱۱۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]

آقای رئیس جمهور لطفا معما طرح نکنید!

آقای-رئیس-جمهور-لطفا-معما-طرح-نکنید!

متاسفانه مردم بعضا دچار مشکل و قربانی برخی اهمال کاری های مسئولان هستند. از این جهت بیشتر از اینکه رئیس جمهور خود را قربانی کند مملکت نیازمند مدیریت درست است تا مردم قربانی روند مضمحل کنند و مشکل آفرین نشود.

به گزارش موج رسا; روز دوشنبه بعداز ظهر «حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران بعد از نزدیک دو سال اقدام به برگزاری نشست خبری کرد. این نشست هم با سخنان جالب توجهی درخصوص گرانی قیمت ارز و سایر کالاها در کشورمان و سقوط ارزش ریال و موارد دیگر همراه شد.  دو نکته در سخنان رئیس جمهور قابل توجه بود. یک اینکه وی مطرح کرد که کشور از بحران خارج شده است و نوید روزهای بهتری برای کشور خصوصا در حوزه اقتصادی داد. دومین نکته ای که آقای رئیس جمهور به آن اشاره کرد، موضوع قربانی شدن وی بود. 

این برای دومین بار است که در ماه های اخیر رئیس جمهور از قربانی کردن خود برای منافع ملت صحبت کرده است. وی اعلام کرد که آمادگی دارد در هر جلسه ای که منافع ملت ایران را تامین کند،حضور پیدا کند و حتی خود را قربانی کند.

روحانی مطرح کرد که «آماده ام که برای ملتم برای منافع ملی قربانی شوم.»

همین موضوع را پاد «پایگاه اطلاع رسانی دولت» نزدیک یک ماه پیش در صفحه توئیتری خود منعکس کرد که نگاهی به کامنت‌هایی که زیر این پست پایگاه دولت از سوی کاربران این شبکه اجتماعی درج شده است، نشان می دهد که چندان واکنش مثبتی به این سخنان رئیس جمهور وجود ندارد.

اما این موضوع ابهاماتی هم دارد. اینکه چه جلسه ای قرار است انجام بگیرد که رئیس جمهور قرار است در آن برای ملت ایران حضور یابد و قربانی شود اما منافع ملت ایران تامین شود یکی از ابهامات مهم این سخنان است. 

این موضوع به سبب ابهاماتی که در آن وجود دارد ممکن است مانند زمانی که رئیس جمهور پیشین یعنی محمود احمدی نژاد مسائل پرابهام و جنجالی را مطرح می کرد با برخورد و احتمالا گمانه زنی رسانه ای توامان شود.

بالاخره وظیفه رسانه ها اگاه سازی و تنویر افکارعمومی است از این رو رسانه‌های برای ابهام زدایی از اینچنین مسائلی سعی می کنند که با گمانه زنی و گفتگو با برخی از تحلیل‌گران سیاسی موضوع را روشن سازند و از هاله ابهام در آوردند. اما بازهم این مسائل به سبب اینکه در اصل موضوع ابهام وجود دارد نمی تواند معنای درستی را به مخاطب انتقال دهد. بنابراین به نظر می رسد که بایستی دولتمردان به جای طرح سخنان معماگونه به طور شفاف با مردم صحبت کنند.

موضوعی که همواره دولت شعار آنرا داده و دولتمردان از شفافیت و محرم دانستن مردم صحبت کرده‌اند. اینکه با سخنانی معماگونه و ابهام انگیز مسئول اول دولت صحبت کند و سپس مردم را دچار سردرگمی کند نه برای کشور خوب است نه در اداره مشکلات و مصائبی که امروز مردم گرفتار آن هستند گشایش ایجاد می کند. درواقع بیشتر گره ای می شود در گره ها و مشکلات دیگر . 
 


از سوی دیگر سئوال اینجاست که چرا باید رئیس جمهور خود را قربانی کند. متاسفانه مردم بعضا دچار مشکل و قربانی برخی اهمال کاری های مسئولان هستند. از این جهت بیشتر از اینکه رئیس جمهور خود را قربانی کند مملکت نیازمند مدیریت درست است تا مردم قربانی روند مضمحل کنند و مشکل آفرین نشود. خصوصا اینکه مردم بعد از دو سال انتظار دارند که رئیس جمهور به طور شفاف وصحیح با آنها صحبت کند. 

فضای جامعه خصوصا اقتصاد کشور هم به شدت نیاز به شفاف سازی و صراحت لهجه دارد. متاسفانه ابهامات زیادی در حوزه‌های مختلف مدیریتی وجود دارد. ابهامات سبب شده تا بسیاری از افراد در سایه همین موضوع دست به سودجویی بزنند. 

اهمال کاریها در حوزه هایی مانند مسکن با حمله به مسکن مهر، حوزه خودرو سازی که بازار خودرو را به  آشفته و هر روز شاهد قیمتی برای خودرو هستیم و همچنین عدم خصوصی سازی صحیح که باعث بحران کارگری و بیکار شدن آنها می شود، نمونه ای از این اهمال کاری هاست که در آن متاسفانه مردم قربانی شده اند.

بنابراین آنچه بیش از همه کشور احتیاج دارد عملکرد صحیح و بدون اهمال مسئولان است تا مسائل و مشکلات مردم حل شود و به نظر نمی رسد نیاز باشد تا کسی خصوصا از مسئولان در این روند قربانی شود.
 
منبع: جهان نیوز

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر