logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۰
[ شناسه خبر : ۱۳۱۱۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
معاون مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر:

کشف 570 تن انواع مواد مخدر امسال در سطح کشور/ در مقابله با جنگ خاموش دشمن باید هوشیارانه عمل کنیم

کشف-570-تن-انواع-مواد-مخدر-امسال-در-سطح-کشور-در-مقابله-با-جنگ-خاموش-دشمن-باید-هوشیارانه-عمل-کنیم

معاون مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه ستاد هماهنگی مبارزه با مواد به منظور مقابله با جنگ خاموش دشمن ایجاد شده است گفت: باید در این جنگ در برابر دشمن هوشیارانه عمل کنیم.

به گزارش موج رسا; ناصر اصلانی امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد استان زنجان با اشاره به پیروی انقلاب اسلامی و براندازی این انقلاب توسط دشمنان اشاره و اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب دشمنان در صدد براندازی این انقلاب بودند تا حکومت طاغوت دوباره بر ایران حاکم باشد.

وی تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب جنگ نابرابری را علیه انقلاب اسلامی ایران تحمیل کردند افزود: در این جنگی که در ظاهرا با صدام بود ولی در باطن کشورهای زیادی حضور داشتند و این حمایت ها با تجهیزاتی که از دشمن به جا می ماند و از نیروهایی که دستگیر می شدند مشخص بود که چندین کشور در مقابله با انقلاب بودند.

معاون مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر با دستور امام راحل نیروهای مردمی وارد عرصه مقابله و مبارزه با دشمن شدند و همه از جوانان و نوجوانان و پیر برای دفاع از انقلاب عازم جبهه حق علیه باطل شدند.

بیشتر بخوانید:

پذیرش 180 معتاد در مرکز تبصره 2 ماده 16

وی گفت: با حضور و دلاوری رزمندگان اسلام و به کمک خداوند متعال توانستیم در این جنگ تحمیلی با رشادتهای رزمندگان پیروز میدان باشیم و دشمنان انقلاب دیدند که در این جنگ نیز نتوانستند کاری از پیش ببرند به فکر جنگ خاموش مواد مخدر افتادند تا با این روش به جوانان کشورمان صدمه بزنند.

سردار اصلانی با اشاره به اینکه بعد از انقلاب اسلامی ایران روزی نبوده که برای حفظ امنیت کشورمان شهید و جانبازی نداشته باشیم افزود: انقلاب اسلامی ایران از همان ابتدای پیروزی تا به امروز برای دفاع از آرمانها و حفظ امنیت کشور می جنگد.

وی با اشاره به اینکه امروز شاهد  افزایش 30 درصدی مصرف مواد مخدر در جهان هستیم خاطر نشان کرد: در جهان بیش از 280 میلیون نفر معتاد هستند و از مواد مخدر استفاده می کنند.

معاون مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه ما همسایه کشوری هستیم که یک تهدیدی برای کشورمان است افزود: در سال 2001 مجموع کشت مواد مخدر در کشور افغانستان 7600 هکتار بود.

وی عنوان کرد: کسانیکه خود را بانیان و منادیان امنیت می دانند به بهانه حفظ امنیت در افغانستان مستقر می شوند ولی هدف دیگری را دنبال می کنند و ما در سال 2018 شاهد کشت 263 هزار هکتار کشت خشخاش در این کشور هستیم که کشت آن 3358 درصد در افغانستان افزایش یافته است.

سردار اصلانی عنوان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد کاهش مصرف مواد مخدر در کشور بودیم و شاهد همچنین کاهش ورود مواد مخدر به سطح کشور بودیم ولی سالهای 67 تا 75 میزان مصرف مواد مخدر مخدر در کشور شدیم و از سال 76 تا به امروز نیز روند افزایشی را شاهد هستیم.

وی بیان کرد: باید حضور خودمان را در مراکز دانشگاهی و اجتماعات به حدی گسترش دهیم که شاهد شرایطی مانند اوایل انقلاب باشیم و امروز در کشور جمهوری اسلامی ایران متاسفانه 2 میلیون و 802 هزار و 600 نفر معتاد داریم که به صورت مستمر مواد مخدر مصرف می‍کنند.

معاون مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: این آمار امار خطرناکی است و حضرت امام راحل فرمودند که ستاد مبارزه با مواد تشکیل شود تا از جنگ خاموش دشمن مقابله شده و جلو افزایش این آمارها گرفته شود.

وی خاطر نشان کرد: در 6 ماهه نخست امسال در سطح کشور 570 تن کشفیات مواد مخدر را داشتیم و بیش از 250 هزار نفر نیز دستگیر شدند.

سردار اصلانی بیان کرد: در این حوزه هزار طرح در سطح کشور شکل گرفته و اولویت اول پیشگیری بوده و بعد از آن درمان است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه امروز از نقطه صفر مرز تا سطح روستاها باید عناصر مقابله ای برای شناسایی تهیه و توزیع کنندگان مواد مخدر باید حضور داشته باشند افزود: حوزه های مقابله ای هم عبارتند از پلیس، وزارت اطلاعات، سپاه پاسداران و بسیج، گمرک، اداره پست باید برنامه ریزیهای مقابله ای در حوزه مواد مخدر داشته باشند.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر