logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۲
[ شناسه خبر : ۱۳۰۹۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر تاریخ شفاهی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس زنجان خبرداد

چاپ 8 جلد کتاب تاریخ شفاهی فرماندهان و رزمندگان استان زنجان

چاپ-8-جلد-کتاب-تاریخ-شفاهی-فرماندهان-و-رزمندگان-استان-زنجان

مدیر تاریخ شفاهی و دانشنامه حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان زنجان گفت: تاکنون 8 جلد کتاب تاریخ شفاهی فرماندهان و رزمندگان استان زنجان به چاپ رسیده است.

 

حمید دهقانی امروز در گفت و گو با خبرنگار  موج رسا; اظهار داشت: استان زنجان در زمینه نگارش تاریخ شفاهی دوران دفاع مقدس از چند سال گذشته فعالیت های خود را آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه دوران دفاع مقدس دارای حوادث مهم و عبرت‌انگیزی برای تاریخ معاصر محسوب می شود، افزود: برای نگارش همه رویدادها و وقایع آن باید همت گمارد.

این مسئول ادامه داد: اگر چه کتاب ‌ها،پژوهش‌ ها و ‌مقالات متعددی در این زمینه نوشته است اما خاطرات رزمندگان و فرماندهان دوران دفاع مقدس جایگاه ویژه ای در این زمینه دارد.

مدیر تاریخ شفاهی و دانشنامه حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به چاپ کتاب "فرمانده نگران نباش"به عنوان یکی از تاریخ های شفاهی استان، بیان داشت: این کتاب به قلم فرزاد بیات موحد نوشته شده است که در سال گذشته منتشر شد.

دهقانی با بیان اینکه کتاب "روایت روزهای دور" خاطرات تاریخ شفاهی خان شمسی بیات است، افزود: این کتاب به قلم زرین دخت کاظمی  نوشته شده است  در سال 96 به چاپ رسید.

وی کتاب روزهای ارغوانی را از دیگر کتاب های تاریخ شفاهی دوران دفاع مقدس استان زنجان برشمرد و گفت: این کتاب خاطرات تاریخ شفاهی شیرالله صمدینیا به قلم فرزاد بیات موحد است که در سال 95 به چاپ رسیده است.

این مسئول تصریح کرد: همچنین کتاب "خاکریزهای آبی" خاطرات تاریخ شفاهی ابراهیم اژدر رستمی است که به قلم فرزاد بیات موحد نگارش و در سال 95 چاپ شده است.

مدیر تاریخ شفاهی و دانشنامه حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به نگارش کتاب تاریخ شفاهی احمد پیری به قلم فرزاد بیات موحد، تصریح کرد: این کتاب در سال 95 از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان زنجان با مشارکت شهرداری زنجان چاپ شده است.

دهقانی خاطرنشان کرد: کتاب «ابوبصیر» نیز حاصل بیش از چهل و پنج ساعت مصاحبه با سرهنگ بازنشسته سپاه خلیل ابوبصیر است.

مدیر تاریخ شفاهی و دانشنامه حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به اینکه تاکنون 8 جلد کتاب تاریخ شفاهی فرماندهان و رزمندگان استان زنجان به چاپ رسیده است.

دهقانی با اشاره به چاپ کتاب "سیزده هزار گلوله" خاطرات شفاهی امیر هوشیار،گفت: این کتاب به قلم محمد علی خامه پرست نگارش شده است.

وی گفت: کتاب جنگ به "روایت لبخند" نیز خاطرات احمد محمدی به نویسندگی سیده الهه موسوی است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر