logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۰
[ شناسه خبر : ۱۳۰۷۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان:

توجه به احداث اقامتگاه‌های بوم‌گردی باعث تقویت وضعیت اقتصادی روستائیان می‌شود/ ارائه تسهیلات ویژه بوم‌گردی در استان زنجان

توجه-به-احداث-اقامتگاه‌های-بوم‌گردی-باعث-تقویت-وضعیت-اقتصادی-روستائیان-می‌شود-ارائه-تسهیلات-ویژه-بوم‌گردی-در-استان-زنجان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: توجه به احداث اقامتگاه‌های بوم‌گردی باعث تقویت وضعیت اقتصادی روستائیان می‌شود.

به گزارش موج رسا; سجاد صنعتی منفرد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه، توجه به احداث اقامتگاه‌های بوم‌گردی در روستاها باعث تقویت وضعیت اقتصادی روستائیان می شود، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های تاثیرگذار در توسعه روستا‌ها و افزایش پایداری آن‌ها ، بحث احداث اقامتگاه‌های بوم گردی  است که هم ایجاد اشتغال کرده و هم زمینه‌ای برای سفر مردم به روستا‌ها فراهم می‌کند.

صنعتی منفرد ادامه داد: اقامتگاه های بوم گردی باید در محیط های بکر طبیعی، بافت های روستایی و با رعایت بالاترین سطح ممکن ضوابط زیست محیطی و به شکلی سازگار با معماری بومی و سیمای طبیعی منطقه احداث شوند تا ضمن حداکثر تعامل با جامعه محلی، زمینه حضور و اقامت گردشگران را با کیفیتی قابل قبول و تعریف شده فراهم آورند.

وی با اشاره به اینکه،  احداث اقامتگاه‌های بوم گردی، ضمن ایجاد اشتغال و درآمد زایی ، به زیبایی روستا نیز کمک خواهد نمود، گفت: گردشگري روستايي در دنياي امروز يكي از بخشهاي مهم فعاليتهاي اقتصادي محسوب مي گردد، به طوری که با احیای بافت با ارزش و اجرای طرح های هادی روستایی با رویکرد گردشگری می توان فرصت های جدیدی در راستای توسعه اقامتگاههای بوم گردی ایجاد نمود که خوشبختانه بنیاد مسکن استان در این راستا گام های ویژه ای برداشته است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان خاطرنشان کرد: برای بهره گیری از ظرفیت ها و توان های بالقوه فرهنگی، تاریخی و اجتماعی نواحی روستایی توسعه اقامتگاه های بوم گردی در قالب تفاهم نامه سه جانبه ای بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و استانداری در دستور کار قرار گرفت تا برای پرداخت تسهیلاتی به منظور مرمت و احداث واحدهای بوم گری در روستاها اقدام شود.

صنعتی منفرد یادآور شد:  برای مرمت واحدهای بوم گردی در روستاهای هدف گردشگری، تسهیلات 20 میلیون تومانی با سود 4 درصد با بازپرداخت 60 ماهه و همچنین  تسهیلات 40 میلیون تومانی با سود 5 درصد با بازپرداخت 15 ساله برای احداث واحدهای بوم گردی پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه، در حال حاضر تعداد درخواست های رسیده برای دریافت تسهیلات فوق الذکر به کمیته 7مورد است که در کمیته مشترک مصوب شده ، تاکید کرد: متقاضیان این تسهیلات می توانند با مراجعه به بنیاد مسکن شهرستان ها و تشکیل پرونده و تایید در کمیته توسعه بوم گردی روستایی استان و مرکز توسط بنیاد مسکن از این تسهیلات برخوردار باشند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان با اشاره به اینکه، سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نیز تسهیلات ویژه‌ای برای احداث واحدهای بوم‌گردی در نظر گرفته است، خاطر نشان کرد: همچنین برای رونق‌بخشی به این بخش، استانداری نیز در بحث صدور پروانه ساخت این نوع واحدها تسهیلاتی را در نظر گرفته و تحقق این مهم، فضایی مناسب را در گسترش بوم‌گردی روستایی در استان فراهم می‌کند.

صنعتی منفرد بر ضرورت در نظر گرفتن معماری سنتی در واحدهای بوم‌گردی تاکید کرد و افزود: طراحی‌های لازم در این زمینه صورت پذیرفته تا ضمن احیاء هویت فرهنگی ، مجدداً چهره روستاها به سبک معماری زیبای سنتی گرایش پیدا کند.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر