logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۱
[ شناسه خبر : ۱۳۰۴۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
نماینده ولی فقیه استان زنجان:

امام حسین(ع) متعلق به تمام انسانیت است/ ایران در عرصه علمی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد

امام-حسین(ع)-متعلق-به-تمام-انسانیت-است-ایران-در-عرصه-علمی-حرف‌های-زیادی-برای-گفتن-دارد

نماینده ولی فقیه استان زنجان با اشاره به مراسم اربعین حسینی گفت: امام حسین(ع) متعلق به تمام انسانیت است.

به گزارش موج رسا; آیت‌الله علی خاتمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه  شهر زنجان با اشاره به در پیش بودن مراسم اربعیناظهار کرد: امام حسین (ع) مختص شیعیان نبوده و متعلق به انسانیت است.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای تحت تاثیر قرار دادن مراسم اربعین عنوان کرد: دشمنان با ایجاد توطئه  تلاش داشتند با انحراف در پیاده‌روی اربعین حسینی این شور را کم رنگ کنند اما از این موضوع غافل بودند که مردم همه جهان شیفته و دلداده مکتب حسین (ع) هستند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه مردم با شعار حب الحسین یجمعنا مسیر پیاده‌رویی را با عشق طی می‌کنند، ابراز کرد: بیش از 20 میلیون نفر از همه اقشار، مذاهب و سنین مختلف در راه‌پیمایی اربعین شرکت می‌کنند و این نشات گرفته از محبت سید‌‌الشهدا است که همه را گرد هم می‌آورد.

 وی با اشاره به پیشرفت های علمی کشور در بخشهایی همچون توان دفاعی و فناوری نانو خاطرنشان کرد: آمریکا موانعی را بر سر راه حرکت علمی  کشور ایجاد می‌کند اما باید بدانند که این مسیر با تلاش در حال طی شدن است.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه ایران حرفهای زیادی برای گفتن در عرصه جهانی دارد، افزود: کسانی که با تفکر بیگانه‌پرستی بزرگ شده‌اند باید بدانند این کشور در حال رشد و توسعه است.

وی به پبوند بین اولیا و مربیان تاکید کرد و گفت: اگر رابطه بین معلم و خانواده دانش‌آموز صحیح و منطقی باشد باعث رشد منطقی سرمایه انسانی کشور خواهد شد.

خطیب جمعه زنجان با اشاره به دیدار نخبگان کشور  با مقام معظم رهبری اظهار کرد: طبق فرموده مقام معظم رهبری هر جوان نخبه سرمایه اصلی ایران اسلامی است و برای رفع مشکلات کشور باید سند راهبردی نخبگان اجرا شود.

وی به تلاش عده‌ای که سعی دارند جوانان را در محیط دانشگاه ناامید کنند، عنوان کرد: این افراد عنوان می‌کنند هیچ اتفاق علمی و مهمی رخ نداده است و مردم را دچار تردید و نخبگان را ناامید می‌کنند. در حالی‌که مردم نباید هرگز در قبال این جریان مایوس شوند.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر