logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۱۶
[ شناسه خبر : ۱۳۰۳۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان زنجان خبر داد

نیاز به ساخت ۱۹ مدرسه به جای مدارس کانکسی در زنجان

نیاز-به-ساخت-۱۹-مدرسه-به-جای-مدارس-کانکسی-در-زنجان

مدیرکل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان زنجان نیاز به ساخت ۱۹ مدرسه به جای مدارس کانکسی در زنجان خبر داد.

به گزارش موج رسا; جهانگیر صفری در گفت و گو با خبرنگار موج رسا، با اشاره به فعالیت مدارس کانکسی و سنگی در استان زنجان، اظهار کرد: این مدارس با تعداد دانش آموزان بسیار کم در چرخه آموزشی  فعال هستند.

وی با اشاره به این که تعداد متوسط دانش آموزان مدارس کانکسی، ابراز کرد: متوسط تعداد دانش آموزان این مدارس 3 یا 4 نفر است.

مدیرکل اداره نوسای، تجهیز و توسعه مدارس با اشاره به تعداد مدارس کانکسی استان زنجان، بیان کرد: 90 مدرسه کانکسی در استان زنجان با متوسط تعداد دانش آموزان 3 یا 4 نفر فعالیت دارد.

وی با اشاره به اینکه ساخت مدارس نوساز به جای مدارس کانکسی برای آموزش و پرورش صرفه اقتصادی ندارد، عنوان کرد: با توجه به تعداد دانش آموزان این مدارس بهتر است این مدارس به صورت کانکسی باشند.

وی با بیان اینکه مشخص نیست در مدارس کانکسی عقبه دانش آموزان به چه شکل خواهد بود، تصریح کرد: ممکن است در سال های بعد اصلا دانش آموزی در این مدارس وجود نداشته باشد.

صفری با اشاره به هم فکری های صورت گرفته با آموزش و پرورش استان در سال های گذشه، بیان کرد: بر اساس این هم فکری قرار شد برای مدارس کانکسی که تعداد دانش آموزان آن ها 15 نفر و به بالاتر است مدرسه ساخته شود.

وی با بیان اینکه 19مدرسه کانکسی از بین 90 مدرسه با رشد دانش آموز مواجه هستند، افزود: تعداد دانش آموزان این 19 مدرسه بالای 15 نفر است و  باید مدرسه ساخته شود.

مدیرکل اداره نوسای، تجهیز و توسعه مدارس با اشاره به اعتبار های تخصیص یافته برای ساخت مدارس از طرف دولت، عنوان کرد: در صورت وصول اعتبارات 19 مدرسه مذکور ساخته می شود.

وی با اشاره به امکان جابجایی کانکس توسط آموزش و پرورش، خاطر نشان کرد: در صورتی که دانش آموزی در مدارس کانکسی و جود نداشته باشد آموزش و پرورش می تواند کانکس را جابجا کند ولی برای ابنیه این امکان وجود ندارد.

//س

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر