logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۰
[ شناسه خبر : ۱۳۰۱۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان:

هیچ مجوزی برای احداث کارخانه جدید رب داده نمی شود/ضرورت تسویه ارزش افزوده واحدهای تولیدی در زمان وصول مطالبات

هیچ-مجوزی-برای-احداث-کارخانه-جدید-رب-داده-نمی-شود-ضرورت-تسویه-ارزش-افزوده-واحدهای-تولیدی-در-زمان-وصول-مطالبات

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: به هیچ واحد تولید رب به دلیل پر بودن ظرفیت در استان مجوز داده نمی شود.

ناصر فغفوری امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; ، اظهار داشت: ممنوعیت واردات بدون انتقال ارز برای کارخانجاتی که دارای فعالیت های خارج از کشور هستند، مشکل ساز شده است.

وی با بیان اینکه مکاتبات متعددی از سوی استاندار زنجان با مسئولان کشوری انجام شده است،افزود: انتظار داریم واردات بدون انتقال ارز برای تامین مواد اولیه کارخانجاتی که منابع ارزی خارج از کشور دارند، آزاد شود تا این واحدها بتوانند به راحتی مواد تامین کنند.

این مسئول ادامه داد: بسیاری از واحدهای تولیدی که کالای خود را به صورت اوراق و یا برگه های سهام می فروشند،پس از یک سال پول می گیرند اما سه ماه بعد اداره کل امور مالیاتی درخواست ارزش افزوده می کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه در مجلس این موضوع در حال برررسی است،یادآورشد: خواهش داریم نمایندگان استان این موضوع را مدیریت کنند تا این واحدهای تولیدی در زمان وصول مطالبات، 9 درصد ارزش افزوده را بدهند.

فغفوری با بیان اینکه عملا هیچ مشوقی برای کارخانه ای که واحد دوم خود را در کنار کارخانه قبلی احداث می کند، وجود ندارد،افزود: این خلا موجب ایجاد مشکلات بسیاری می شود.

وی با اشاره به تعطیلی کارخانه های رب در زنجان به دلیل نبود ظرفیت، بیان داشت: در حوزه تولید رب 6 کارخانه به دلیل عدم توجیه اقتصادی تعطیل هستند.

این مسئول با بیان اینکه به هیچ واحد تولید ربی در استان مجوز داده نمی شود،تصریح کرد: افزایش تولید گوجه در سال جاری موجب شد تا در طارم یک واحد تولیدی که از چند سال گذشته تعطیل بود، به چرخه بازگردد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر