logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۵
[ شناسه خبر : ۱۲۹۹۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]

تذکر ۸۰ نماینده به روحانی درباره تسریع در تعیین سهامداران هپکو و آذرآب+اسامی

تذکر-۸۰-نماینده-به-روحانی-درباره-تسریع-در-تعیین-سهامداران-هپکو-و-آذرآب+اسامی
۸۰ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تذکر به رئیس‌جمهور خواستار تسریع در تعیین سهامداران شرکت‌های آذرآب و هپکو برای برگشت به رونق تولید شدند.

به گزارش موج رسا; ۸۰ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تذکر به رئیس‌جمهور خواستار تسریع در تعیین سهامدار با اهلیت مالی، فنی و مدیریتی برای شرکت‌های آذرآب و هپکو برای برگشت به رونق گذشته و برخورد با تخلفات صورت گرفته از زمان واگذاری تاکنون شدند.

متن این تذکر به شرح زیر است:

پیرو مذاکره و پیگیری های قبلی در خصوص پرداخت حقوق کارگران و تعیین تکلیف سهامدار با اهلیت کامل برای شرکت های هپکو و آذرآب ضمن تشکر از پرداخت حقوق کارگران هپکو تا پایان شهریورماه ۹۸ انتظار دارد در پرداخت حقوق کارگران آذرآب تسریع و در تعیین سهامدار عمده با اهلیت مالی، فنی و مدیریتی برای شرکت های هپکو و آذرآب اقدام عاجل معمول و ضمن برخورد با تخلفات احتمالی از زمان واگذاری تا کنون در پیش خرید ماشین آلات از هپکو بر اساس سوابق امر تسریع نمایند.

شرکت تولید تجهیزات سنگین (هپکو) با موقعیتی منحصر به فرد در ایران و خاورمیانه به منظور ایجاد ارزش افزوده برای مشتریان و ذینفعان، ساخت تولید – توزیع و پشتیبانی ماشین آلات راهسازی، معدنی، کشاورزی را با بهره گیری از منابع مدیریتی و انسانی کار آمد و متبحر ، ماشین آلات و تجهیزات مدرن و تکنولوژی بر عهده دارد و از این طریق نقش مهمی را در اجرای پروژه های زیر بنایی ایفاء می کند .

شرکت هپکو

شرکت هپکو در سال ۱۳۵۱ در زمینی به وسعت ۹۰ هکتار در شهر اراک با هدف مونتاژ ماشین آلات راه‌سازی تاسیس و از سال ۱۳۵۴ با همکاری شرکت های اینترناش، پوکلین، ساکائی، دایناپاک، و لوکومو از کشورهای آمریکا، فرانسه، ژاپن، سوئد و فنلاند رسماً شروع به فعالیت نمود. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، توجه به ساخت ماشین آلات راه‌سازی و معدنی در دستور کار قرار گرفت و با همکاری شرکت لیبهر آلمان طرح توسعه هپکو با مجموعه‌ای از مدرن ترین ماشین آلات، با ظرفیت تقریبی۳۰۰۰ دستگاه در سال ۱۳۶۳ آغاز گردید.

این شرکت از سال ۸۶ تا کنون به دلیل سو مدیریت با مشکلات فراوانی روبه رو بوده است و طی این مدت روز به روز به مشکلات این شرکت افزوده شده است و مسئولان هم تا کنون به قول های که برای رفع مشکلات این شرکت داده اند عمل نکرده اند.

شرکت آذرآب

شرکت صنایع آذرآب اراک از صنایع پیمانکاری عمده کشور است که در سال ۱۳۶۴ در اراک آغاز به کار کرد.

این شرکت مادر تخصصی در حوزه طراحی، ساخت و نصب انواع بویلرهای نیروگاهی و صنعتی، مخازن تحت فشار، مبدل های حرارتی و تجهیزات نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، صنایع قند، شکر و سیمان فعالیت دارد.

شرکت صنایع آذرآب اراک از صنایع پیمانکاری عمده کشور است که در سال ۱۳۶۴ در اراک آغاز به کار کرد.

این شرکت مادر تخصصی در حوزه طراحی، ساخت و نصب انواع بویلرهای نیروگاهی و صنعتی، مخازن تحت فشار، مبدل های حرارتی و تجهیزات نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، صنایع قند، شکر و سیمان فعالیت دارد.

این شرکت در سال ۱۳۸۹ به بخش خصوصی واگذار شده و هم اکنون به ۱۶ هزار و ۴۰۰ سهم تقسیم شده است.

منبع: دبار آفتاب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر