logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۵
[ شناسه خبر : ۱۲۹۹۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس بازرسی سازمان صنعت و معدن استان زنجان:

بازرسی از 25597 واحد صنفی و اقتصادی استان/ 1689 پرونده تخلف در استان زنجان تشکیل شد

بازرسی-از-25597-واحد-صنفی-و-اقتصادی-استان-1689-پرونده-تخلف-در-استان-زنجان-تشکیل-شد

رئیس بازرسی سازمان صنعت و معدن استان زنجان با اشاره به نظارت بر وضعیت بازار استان زنجان گفت: در سالجاری با انجام بازرسی از واحدهای صنفی استان زنجان یک هزار و 689 پرونده تخلف در استان زنجان تشکیل شده است.

اسماعیل مسلمی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به بازرسی از اصناف مختلف در سطح استان و جلوگیری از تخلفات احتمالی در این حوزه اظهار کرد: امسال 25 هزار و 597 مورد بازرسی از واحدهای صنفی و اقتصادی فعال در سطح استان زنجان انجام شده است.

وی تصریح کرد: در این راستا یک هزار و 689 مورد پرونده تشکیل شده و به تعزیرات حکومتی استان زنجان ارسال شده است.

تشکیل 531 پرونده در حوزه گرانفروشی

رئیس بازرسی سازمان صنعت و معدن استان زنجان افزود: از این تعداد پرونده تشکیل شده 531 مورد موبوط به گرانفروشی و 251 مورد نیز کم فروشی و تقلب بودند.

بیشتر بخوانید:

کشف 15 تن آرد قاچاق در استان زنجان

وی با بیان اینکه همچنین از مجموع تعداد پرونده های تشکیل شده 46 مورد احتکار بود افزود: 34 پرونده نیز به دلیل عرضه خارج از شبکه در سطح استان تشکیل شده است.

مسلمی خاطر نشان کرد: در شش ماه نخست 304 مورد عدم درج قیمت و نرخ نامه بر روی کالاها بود که منجر به تشکیل پرونده شد.

وی بیان کرد: 17 پرونده امتنا از عرضه کالا در اخفا و 450 مورد عدم صدور فاکتور و 117 مورد از پرونده ها نیز عرضه کالای قاچاق در بازار بود.  

رئیس بازرسی سازمان صنعت و معدن استان زنجان با اشاره به ای افزایش 6 درصدی بازرسیها در استان زنجان بیان کرد: سال گذشته 23هزار و 994 مورد بازرسی در استان زنجان تشکیل شده بود که امسال 6 درصد افزایش داشتیم که در میزان تشکیل پرونده ها نیز شاهد افزایش 25 درصدی هستیم.

وی خاطر نشان کرد: سال گذشته یک هزار و 348 پرونده تخلف در استان زنجان تشکیل شد که این میزان در سال جاری یک هزار و 689 مورد بود.

تشکیل 102 پرونده در حوزه قاچاق کالا

مسلمی با اشاره به مبارزه با قاچاق در سطح استان و جلوگیری از عرضه آن بیان کرد: در حوزه امسال 3 هزار و 831 مورد بازرسی انجام شده است.

رئیس بازرسی سازمان صنعت و معدن استان زنجان خاطر نشان کرد: در این حوزه 102 مورد پرونده تخلفاتی تشکیل شده است.

وی افزود: ارزش کالاهای کشف شده در این حوزه در قالب گشت مشترک به میزان یک میلیارد و 202 میلیون ریال است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در این حوزه تعداد پرونده ها نسبت به سال گذشته حدود 4 درصد افزایش داشته ولی ارزش ریالی کشفیات حدود 5 برابر بوده است.

//ع

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر