logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۵
[ شناسه خبر : ۱۲۹۵۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
معاون رئیس جمهور:

بدنبال اجرای کامل طرح "مرخصی زایمان 9 ماهه زنان" در کشور هستیم

بدنبال-اجرای-کامل-طرح-"مرخصی-زایمان-9-ماهه-زنان"-در-کشور-هستیم-

معاون رئیس جمهور گفت: بدنبال اجرای کامل طرح "مرخصی زایمان 9 ماهه زنان" در کشور هستیم. 

به گزارش موج رسا; معصومه ابتکار امروز در جمع خبرنگاران با تاکید بر نیاز به حمایت از بانوان شاغل اظهار کرد: در طرحی که الان در حال اجرا است ما در تلاش هستیم که تعادل بین خانواده و کار ایجاد شود.

وی با اشاره به پایین آمدن نرخ باروری زنان در جامعه، ابراز کرد: ما در حال پیگیری مرخصی 9 ماهه بعد از زایمان هستیم که به طور کامل اجرا شود و طرح های دیگری نیز در حال پیگیری است.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان با اشاره به پیگیری قوانینی که زنان بتوانند هم کار کنند و هم نقش فرزند آوری و خانوادگی خود را داشته باشند، عنوان کرد: به دنبال این طرح امکان شیر دهی زنان در ساعات کاری در حال اجرا است

وی با بیان اینکه به دنبال این هستیم که زنانی که دارای فرزند زیر 6سال هستند بتواند از ساعت کاری منصف بهره مند شوند، خاطر نشان کرد: پیگیر قوانینی از این دست برای راحتی زنان در اجتماع هستیم.

ابتکار با اشاره به اینکه خانواده باید انسجام داشته باشد، بیان کرد: اکنون آموزش های قبل، بعد و حین ازدواج مورد توجه است که این آموزش ها اجرایی شده است و ما به این امر نظارت داریم.

وی با اشاره به فضای فرهنگی و قوانینی که در حال پیگیری است، افزود: این قوانین هم فضای فرهنگی مناسبی را ایجاد خواهند کرد و هم فضای بازدارندگی خوبی را خواهند داشت.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر