logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۵
[ شناسه خبر : ۱۲۹۴۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده:

تقاضا داریم لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان اجرا شود/ تصویب قانون تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی

تقاضا-داریم-لایحه-حمایت-از-کودکان-و-نوجوانان-اجرا-شود-تصویب-قانون-تابعیت-فرزندان-حاصل-از-ازدواج-زنان-ایرانی-با-مردان-خارجی

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده گفت: لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان 10 سال در مجلس مانده بود و با پیگیری دولت از کمیسیون قضایی به صحن آمد و در مجلس تصویب شد.

به گزارش موج رسا; معصومه ابتکار امروز در جلسه گفت و گوی مشترک با زنان مدیر،کارآفرین و فعال اقتصادی اظهار داشت: این روزها یادآور قیام حضرت اباعبدالله الحسین (ع)،شرایط اهل بیت ایشان و یادآوری پیام ایشان به امر به معروف و نهی از منکر و تاکید برای آزادگی و آگاهی و پیام های الهام بخش برای بشریت است.

وی افزود: ضروری است سعی کنیم به ویژه برای خدمت در جامعه کنونی با اخلاص، آگاهی و آزادی بیشتر گام برداریم.

این مسئول با بیان اینکه عدالت یکی از بحث های محوری برای جامعه بوده است،افزود: موضوع عدالت ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و حضور مردم در تعیین سرنوشت خودشان که از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی همواره مورد توجه بوده است.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده ادامه داد: در نگاه دینی و انقلابی و نگاه امام و رهبری عدالت جنسی به عنوان راهبرد عدالت همواره مورد تاکید بوده است.

ابتکار با اشاره به اینکه این عدالت زمانی بیشتر مفهوم پیدا می کند که حضور زنان به رشد سیاسی ،اجتماعی و فرهنگی کمک می کند،گفت: عدالت به این موضوع توجه دارد که نقش های متفاوت زنان و مردان نیازمند توجه ویژه سیاستگذاران است.

وی خاطرنشان کرد: این عدالت زمانی بیشتر نمود می یابد که زنان ما وادار نشوند بین ازدواج یا ادامه تحصیل،فرزند آوری و اشتغال یکی از انتخاب کنند بلکه باید بتوانند به همه اهداف برسند.

این مسئول با اشاره به اینکه باید از همه ظرفیت های برای توسعه پایدار و همه جانبه استفاده شود، افزود: باید برای رسیدن به توسعه پایدار نباید نقش و سهم زنان را نادیده بگیریم.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده تصریح کرد: شاخص های عدالت جنسی در هشت محور ابلاغ شده است و این شاخص ها متعلق به همه جامعه است و دولت تلاش می کند تا از این ظرفیت برای همه افراد جامعه استفاده کند.

ابتکار با اشاره به پیش بینی برنامه های استانی برای پیشبرد اهداف اجتماعی بانوان، افزود: امروز سند استان زنجان در شورای برنامه ریزی تصویب می شود.

وی با بیان اینکه پیگیری قوانین و لوایح انجام می شود که تا کنون پنج لایحه ارسال کرده است، افزود: پیگیر لایحه تامین امنیت زنان در خشونت هستیم.

این مسئول با اشاره به هفته ملی کودک و شعار"آینده را باید ساخت" به عنوان شعار این هفته،افزود: لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان 10 سال در مجلس مانده بود که با پیگیری دولت از کمیسیون قضایی به صحن آمد و در مجلس تصویب شد.

وی با بیان اینکه اشکالاتی از سوی شورای نگهبان به این لایحه وارد شده است، تصریح کرد: تقاضا می کنم از مجلس و شورای نگهبان که این لایحه را در هفته ای که متعلق به کودکان است،اجرایی شود.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده با اشاره به تصویب قانون تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی،گفت: این قانون گام مهمی برای حرکت به سوی اصلاح قوانین است.

ابتکار با بیان اینکه بیش از 40 درصد تسهیلات اشتغالزایی را بانوان در یافت کرده اند، افزود: بانوان فعال روستایی استقبال خوبی از این نوع تسهیلات دارند.

وی یادآور شد: طرح ملی گفت و گوی خانواده طرح مهمی است که امیدواریم با همکاری غیردولتی ها این طرح به خوبی در استان زنجان اجرا شود.

این مسئول با بیان اینکه طرح تاب آوری اجتماعی از طرح های مهم اجتماعی است، افزود: کارنامه عملکرد وزرا و استان ها برای انتصاب مدیران زن بررسی می شود و باید  30 درصد پست های دولت باید در اختیار زنان قرار گیرد.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده با بیان اینکه بانوان در دولت تدبیر و امید جایگاه ویژه ای دارند، افزود: امیدواریم این سیاست ها ادامه یابد.

ابتکار ادامه داد: امروز سخت ترین تحریم ها از سوی آمریکا به ایران تحمیل می شود که مقاومت موجب پیروزی در این زمینه شده است و امیدواریم با نقش آفرینی بانوان با کیفیت بهتر ادامه یابد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر