logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۰۳
[ شناسه خبر : ۱۲۹۴۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل بنیاد شهید استان زنجان خبرداد

ارائه بیش از 60 میلیارد ریال وام خوداشتغالی به ایثارگران زنجانی

ارائه-بیش-از-60-میلیارد-ریال-وام-خوداشتغالی-به-ایثارگران-زنجانی

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: از ابتدای سال 1397 به متقاضیان وام خوداشتغالی بیش از 60 میلیارد و 500 میلیون ریال ارائه شده است.

به گزارش موج رسا; علی کاظمی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه اشتغال جامعه ایثارگری یکی از اولویت های بنیاد شهید به شمار می رود، اظهار داشت: تسهیلات وام خوداشتغالی در دو بخش اشتغال روستایی و شهری پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه تقویت اشتغال و توانمندسازی ایثارگران از اهداف بنیاد شهید است، تصریح کرد: حمایت از خانواده های معظم شهدا و جانبازان و ایجاد اشتغال علاوه بر رفع مشکلات این عزیزان به رونق اقتصادی کشور کمک خواهد کرد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در خصوص روند دریافت تسهیلات وام خوداشتغالی ایثارگران افزود: متقاضیان دریافت وام خوداشتغالی ایثارگران می توانند با تشکیل پرونده در شهرستان محل پرونده درخواست خود را مبنی بر دریافت وام خوداشتغالی اعلام کنند.
وی یادآور شد: مدارک متقاضیان پس از جمع آوری درخواست ها از شهرستان ها، به صندوق اشتغال ارسال می شود
وی اضافه کرد: با بررسی و تایید مدارک توسط صندوق اشتغال، متقاضیان واجد شرایط جهت دریافت وام خود اشتغالی به بانک های عامل معرفی می شوند.
کاظمی در خصوص واجدین شرایط دریافت وام خود اشتغالی گفت: فرزندان شاهد، فرزندان و همسران جانباز بالای 25 درصد و فرزندان جانباز زیر 25 درصد می توانند از تسهیلات وام خوداشتغالی بهره مند شوند.
وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال 1397 تا کنون 139 نفر در استانزنجان این تسهیلات را دریافت کرده اند، اضافه کرد: در این مدت با ارائه تسهیلات خوداشتغالی ایثارگران، برای 145 نفر اشتغالزایی شده است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در خصوص شغل های ایجاد شده با ارائه تسهیلات وام خوداشتغالی، اضافه کرد: کشاورزی، دامداری، زنبورداری، فروشندگی، قالیبافی، آرایشگری و بخش صنعت و خدمات از جمله شغل هایی است که با بهره مندی از وام های خوداشتغالی ایثارگران در سطح استان ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه دریافت کنندگان وام خوداشتغالی رضایت مندی کامل دارند، تاکید کرد: فرهنگ سازی برای افزایش انگیزه ایثارگران برای اشتغال در حوزه‌های بخش خصوصی، غیردولتی و به ویژه کارآفرینی و خوداشتغالی یک ضرورت است چراکه علاوه بر ایجاد شغل برای ایثارگران، موجب اشتغال سایر افراد جامعه نیز می شود.
کاظمی توضیح داد: با توجه به سیاست کوچک سازی دولت و تقاضاهای زیاد برای استخدام در بخش دولتی، امکان اشتغال در بخش دولتی برای همه ایثارگران وجود ندارد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر