logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۱۴
[ شناسه خبر : ۱۲۹۳۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]

یارانه نقدی چند ایرانی باید حذف شود؟

یارانه-نقدی-چند-ایرانی-باید-حذف-شود؟
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه طبق قانون، دولت نمی‌تواند بیش از ۴۳ هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه نقدی هزینه کند، گفت: یارانه حداقل ۵.۵ میلیون نفر باید حذف شود.

به گزارش موج رسا; سیدحسین حسینی‌شاهرودی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه دولت برای حذف یارانه نقدی پردرآمدها،گفت: مجلس در قالب قانون بودجه 98 و البته به پیشنهاد دولت، این اختیار را به دولت را داده تا نسبت به حذف یارانه نقدی پردرآمدها اقدام کند.

وی همچنین درباره تعیین تکلیف اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و نیز حذف یارانه نقدی پردرآمدها از سوی دولت، اظهار داشت: اکنون با توجه به قانون بودجه 98، حدود یک دهک جامعه، یارانه‌شان  باید حذف شود.
 
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه از لحاظ اجرایی مشکلی برای دولت جهت حذف یارانه نقدی پردرآمدها وجود ندارد، گفت: طبق قانون، دولت نمی‌تواند بیش از 43 هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه نقدی هزینه کند.
 
حسینی‌شاهرودی درباره میزان حذف یارانه نقدی پردرآمدها در شرایط فعلی، اضافه کرد: طبق برآوردهای انجام شده، یارانه حداقل 5.5 میلیون نفر، با توجه به کاهش منابع هدفمندی یارانه‌ها، می‌بایست حذف شود و امکان قانونی آن فراهم است.
 
وی همچنین از سیاست‌ دولت‌ها برای پرداخت یارانه نقدی به همه اقشار جامعه انتقاد و تصریح کرد: در صورتی که میزان مبلغ حاصله از حذف یارانه پردرآمدها در راستای ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان هدایت شود، بخشی از مشکلات حوزه اشتغال برطرف خواهد شد.
 
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان، یکی از فواید حذف یارانه نقدی پردرآمدها را علاوه بر صرفه‌جویی در منابع درآمدی دولت، خاطرنشان کرد: در صورتی که تصمیم دولت برای حذف یارانه نقدی پردرآمدها در مسیر درستی اجرا شود، می‌توان به بهبود وضع معیشتی نیازمندان از طریق افزایش میزان یارانه‌های نقدی امیدوار بود.
 
منبع: تسنیم

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر