logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۳۶
[ شناسه خبر : ۱۲۹۲۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئيس اتاق بازرگانی استان زنجان:

صنعت چاقوی زنجان برای صنعتی شدن نیازمند حمایت است/ چاقوی زنجان می تواند نیاز صنایع بالا دستی خود را تامین کند

صنعت-چاقوی-زنجان-برای-صنعتی-شدن-نیازمند-حمایت-است-چاقوی-زنجان-می-تواند-نیاز-صنایع-بالا-دستی-خود-را-تامین-کند

رئيس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان گفت: توسعه صنعت چاقو به ویژه صنعتی شدن این هنر دست، حمایت های لازم باید انجام شود.

غلامحسین جمیلی امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; ،اظهار داشت: با توجه به ظرفیت های موجود و وجود هنرمندان چیره دست،برند شدن صنعت چاقوی نیاز امروز استان محسوب می شود.

وی با بیان اینکه در برخی شهرهای آلمان و سوئد و ژاپن صنعت چاقو برند سازی شده است، افزود: بخش عمده ای از تولید و اشتغال این شهرها با صنعت چاقو محقق می شود.

این مسئول بیان داشت: در حال حاضر برخی از شهرهای جهان با حفظ اصول سنتی به شکل صنعتی در زمینه صنعت چاقو فعالیت می کنند.

رئيس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان با اشاره به ظرفیت های چاقو سازی در استان زنجان، گفت: با وجود این ظرفیت ها، هنوز این صنعت به عنوان برند عرضده نشده است.

جمیلی با بیان اینکه شهرهای مختلف جهان دارای برند در زمینه صنعت چاقو هستند، ادامه داد: این رویکرد در شهرک صنعتی زنجان باید مورد حمایت مرکز قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه با در نظر گرفتن مشوق های لازم می توان این صنعت را در کشور رونق داد، افزود: در شرایطی که نگاه دولت به سمت سرمایه گذاری است باید مشوق ها نیز تقویت شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: صنعت چاقوی استان زنجان  با استقرار در شهرک های صنعتی می تواند به عنوان  صنایع کوچک فعالیت کرده و نیاز صنایع بالا دستی خود را تامین کند.

رئيس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان با بیان اینکه توسعه صنعت چاقوی زنجان نیازمند مصوبه خاص و ویژه است، ادامه داد: باید همکاریهای لازم در این زمینه انجام شود.//ن

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : ] [ ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱ ]
این نگاه که چاقو سازی زنجان مسئله صنعتی مطرح می کند غلط است چاقوی زنجان شاکله اش دستی سنتی وسوغاتی فرهنگی وتاریخی است که نباید از این محور منحرف شود اگر کسانی دوست دارند کارخانجات چاقو سازی درست کنند کاری جدا وصنعتی انجام دهند هویت برند چاقوی زنجان تولیذ صنعتی نیست کسی هم نیاز به چاقوی صنعتی ندارد که پیشنهاد می شود
فرم ارسال نظر