logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۶
[ شناسه خبر : ۱۲۸۹۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

مردم آمریکا اعتماد چندانی به ترامپ در حل و فصل امور داخلی و بین‌المللی ندارند

مردم-آمریکا-اعتماد-چندانی-به-ترامپ-در-حل-و-فصل-امور-داخلی-و-بین‌المللی-ندارند

یک موسسه معتبر نظرسنجی آمریکایی از میزان پایین اعتماد مردم آمریکا به دولت این کشور در حل و فصل مشکلات موجود به ویژه در امور داخلی خبر داد.

به گزارش موج رسا;جدیدترین آمار موسسه نظرسنجی «گالوپ» نشان می‌دهد که دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در جلب نظر حداکثری شهروندان این کشور در زمینه  حل «امور داخلی» و «بین ‌المللی» موفق نبوده است.

به نوشته وبگاه موسسه «گالوپ» اینک 39 درصد اهالی آمریکا اعتماد زیادی را به دولت آمریکا در رتق و فتق امور داخلی دارند. این میزان در سال گذشته میلادی 45 درصد بود. در عین حال، اعتماد به دولت آمریکا در رسیدگی به معضلات بین المللی پس از 41 درصد در ژانویه (دی گذشته) اندکی بهبود یافته و اکنون به 50 درصد رسیده است. به عبارت دیگر نیمی از اهالی آمریکا در این زمینه به دولت آمریکا اعتماد دارند.

 

 

آخرین اطلاعات مربوط به نظرسنجی سالانه موسسه گالوپ که مورخ 3 تا 15 سپتامبر (12 تا 24 شهریور) انجام شد، نشان می‌دهد در امور داخلی آمریکا مباحث مربوط به کنترل اسلحه ادامه یافته و قانونگذاران کنگره شرکت‌های فناوری را به اتهام نقض قانون مورد تحقیق قرار دادند.

در امور بین المللی نیز دولت دونالد ترامپ همچنان به جنگ تجاری با چین، اختلافات با اروپا و تنش‌های بیشتر با ایران ادامه داد، در حالی‌که مذاکرات صلح برای پایان دادن به دخالت ایالات متحده در  افغانستان هم به سرانجامی نرسید.

موسسه گالوپ در نتیجه گیری نوشت، عدم بهبود کامل اوضاع داخلی شکاف و اختلاف در دولت ترامپ را نشان می‌دهد. اگرچه در زمینه تامین بودجه مهاجرت و هزینه‌های دولت پیشرفت‌هایی حاصل شده، اما اختلافات حزبی در این موضوعات و سایر موارد مانند کنترل اسلحه همچنان ادامه دارد.

نظرسنجی جدید دانشگاه «کوئینیپیاک» نیز  نشان داد  که آمریکایی‌ها معتقدند وضعیت اقتصاد این کشور  در زمان دونالد ترامپ در حال بدتر شدن است. این نظرسنجی که در ماه ژوئن انجام شد نشان داد که 37 درصد از مردم آمریکا معتقدند که اقتصاد آمریکا بدتر شده و 31 درصد نیز معتقدند که وضعیت اقتصاد آمریکا بهتر شده است. (جزئیات بیشتر)

دونالد ترامپ اینک با مسئله استیضاح نیز مواجه است و نتایج تازه‌ترین نظرسنجی‌ شبکه «سی ان ان» حاکی از آن است که حمایت کلی از استیضاح و برکناری ترامپ با افزایش 6 درصدی به 47 درصد افزایش یافته است.

نظرسنجی «آسوشیتدپرس/ نورس»  نیز نشان داد که حدود دو سوم آمریکایی‌ها از نحوه برخورد ترامپ با روابط نژادی ناراضی هستند. تنها 4 درصد از سیاه‌پوستان آمریکا در این نظرسنجی گفته‌اند که عملکرد ترامپ به طور کلی برای سیاهپوستان آمریکا خوب بوده است./فارس

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر