logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۴
[ شناسه خبر : ۱۲۸۹۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
در گفت‌وگو با موج رسا اعلام شد

مصوبه‌ای برای افزایش قیمت نان در استانها نداشتیم/ با نانوایان متخلف برخورد می‌شود

مصوبه‌ای-برای-افزایش-قیمت-نان-در-استانها-نداشتیم-با-نانوایان-متخلف-برخورد-می‌شود

رئیس بازرسی صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به ثبت 172 مورد تخلف در نانوایی های استان زنجان گفت: هیچ گونه مصوبه ای از افزایش قیمت نان به استانها اعلام نشده در صورت مشاهده افزایش خود سرانه برخورد قانونی انجام می‌شود.

اسماعیل مسلمی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به نظارت بر نانوایی ها اظهار کرد: علاوه بر نظارت اتحادیه نانوایان دو بازرس از صنعت و معدن در حوزه نظارت بر نانوایی ها فعالیت دارند.

وی تصریح کرد: از مجموع 251 مورد تخلف کم فروشی امسال در استان 172 مورد آن کم فروشی در نانوایان بود که کم بودن وزن چانه‌ها و غیره از جمله موارد تخلفات بودند.

رئیس بازرسی صنعت، معدن و تجارت استان زنجان ابراز کرد: در بازرسی ها وزن چانه ها و کیفیت نان مورد بررسی قرار می گیرد و در صورت تخلف در این موارد ابتدا تذکر و در صورت تکرار پرونده تخلف تشکیل شده و به تعزیرات حکومتی معرفی می شوند.

وی در مورد افزایش قیمت نان عنوان کرد: بحث ساماندهی قیمت نان در سطح کشور اعلام شده ولی فعلا تنها در تهران اجرایی شده و برای استانها ابلاغ نشده است.

مسلمی با اشاره به اینکه هر گونه افزایش خود سرانه قیمت نان در سطح استان تخلف محسوب می شود افزود: در صورت مشاهده بازرسان از گران کردن خود سرانه نان و یا دریافت گزارشات مردمی رسیدگی شده و برخورد قانونی انجام خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: در چنین مواردی تا اعمال و تصویب نهایی قیمت‌ها هیچ نانوایی حق افزایش قیمت نان را ندارد و معلوم هم نیست شاید افزایش قیمتی در استان نداشته باشیم.

رئیس بازرسی صنعت، معدن و تجارت استان زنجان افزود: در برخی موارد تخلفاتی که مشاهده می شود برای برخورد مدتی سهمیه آنها قطع می شود و امسال این موارد بیش از 10 مورد بود ولی در بحث پلمپ واحدهای نانوایی چون باید رای صادر شود توسط اداره کل تعزیرات انجام می‌شود.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر