logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۹
[ شناسه خبر : ۱۲۸۹۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
معاون آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی:

رشته های مدارس مهارتی دانشگاه آزاد تا 12 رشته افزایش می یابد

رشته-های-مدارس-مهارتی-دانشگاه-آزاد-تا-12-رشته-افزایش-می-یابد

معاون آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برنامه دانشگاه آزاد افزایش تعداد رشته های مدارس مهارتی تا 12 رشته است.

به گزارش موج رسا; سید محمد بطحایی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به پیشینه و توانمندی های دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در راستای مهارت آموزی، دانشگاه آزاد اسلامی قرار است یک گام جدی در این زمینه بردارد.

وی با اشاره به آغاز فعالیت طرح مدارس مهارتی، ابراز کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در مرحله اول چهار رشته مهارتی را در دستور کار قرارداده است.

معاون آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به قانون نظام جامع مهارت آموزی، تصریح کرد: این قانون یک ظرفیت بسیار خوب برای مدارس مهارتی آماده کرده است و امیدوارم دانشگاه آزاد در این زمینه یک شروع کننده قوی باشد.

وی با بیان اینکه امیدواریم با شروع دوره ها داوطلبان در این دوره ها شرکت کنند، خاطر نشان کرد: امیدواریم داوطلبان بتوانند توانایی های لازم را در این مدارس کسب کنند.

بطحایی با اشاره به اینکه قانون نظام جامع مهارت آموزی این اجازه را می دهد که مدارک رسمی را مبتنی بر دوره های مهارت آموزی طراحی و اجرا نمایند، بیان کرد: در رشته کشاورزی آیین نامه ها و دستورالعمل ها آماده  شده است وبه مرور در سایر دوره ها این اتفاق خواهد افتاد.

بیشتر بخوانید:

راه اندازی 16 رشته تحصیلی جدید در استان زنجان

وی با اشاره به اینکه داوطلبان در مدارس مهارتی علاوه بر دروس دانشگاهی می توانند  در دوره های مهارت آموزی شرکت کنند، عنوان کرد: داوطلبان با این کار با ویژگی های مختلف مهارت در رشته خودشان آشنا می شوند و زمینه اشتغال برا آنها فراهم خواهد بود.

معاون آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به راه اندازی مدارس مهارتی در دانشگاه آزاد اسلامی، بیان کرد: امیدواریم مانند گذشته دانشگاه آزاد بتواند منشا اثر برای کل کشور باشد.

بطحایی با بیان اینکه فعلا در مرحله طراحی و راه اندازی مدرسه های مهارت هستیم، عنوان کرد: در رشته حقوق، حسابداری، کامپیوتر و یک رشته دیگر مدارس مهارت راه اندازی می شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه دانشگاه آزاد افزایش این طرح برای 12 رشته است، خاطر نشان کرد: مهم ترین ویژگی این دوره ها انعطاف پذیری زمان کلاس ها است که متقاضیان می توانند از دوره ها استفده کنند.

معاون آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اهداف سفر خود به استان زنجان، ابراز کرد: در مرحله اول برای عرض خدا قوت و خسته نباشید به همکارانم در استان هستم و در مرحله دوم استفاده از تجربیات دانشگاه آزاد استان زنجان.

وی با اشاره به ایجاد مدارس جامع  توس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان، عنوان کرد: در این خصوص که یکی از طرح های موفق استان است با همکاران دانشگاه آزاد صحبت خواهد شد.

بطحایی با اشاره به اینکه مدارس سما در کل کشور یکی از بهترین مدارس از نظر زیر ساخت و سخت افزار است، خاطر نشان کرد: مدارس سما از نظر کیفیت آموزشی نیاز به کار دارد.

وی با اشاره به اینکه طبق برنامه هایی که برای امسال و سال تحصیلی بعد برنامه ریزی شده است، افزود: برنامه ای برای افزایش تعداد مدارس سما نداریم و تمامی کار های ما در جهت افزایش کیفیت مدارس سما است.

معاون آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه مدارس سما یکی از قدیمی ترین مدارس غیر دولتی است، بیان کرد: یکی از برنامه های این مدارس توجه به برنامه های فرهنگی و تربیتی است.

وی با اشاره به اینکه یکی از راه های افزایش کیفیت اجرای برنامه های فرهنگی است، عنوان کرد: برنامه های فرهنگی در مدارس سما با قدرت بیشتری نسبت به سال های قبل اجرا می شود.

بطحایی با اشاره به تعداد مدارس سما در کل کشور، افزود: در کل کشور 720 مدرسه سما و 120 آموزشکده فنی تحت نظر دانشگاه آزاد داریم.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر