logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۹
[ شناسه خبر : ۱۲۸۷۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
در شش ماهه نخست سال جاری رخ داد؛

رشد چشمگیر بازدید گردشگران خارجی از جاذبه های استان زنجان/3703 گردشگر خارجی از زنجان بازدید کردند

رشد-چشمگیر-بازدید-گردشگران-خارجی-از-جاذبه-های-استان-زنجان-3703-گردشگر-خارجی-از-زنجان-بازدید-کردند

زنجان به عنوان یکی از شهرهای شگفت‌ انگیز و کمتر شناخته‌ شده شمال‌غرب کشور محسوب می شود که هر ساله گردشگرانی از مناطق جذاب و دیدنی این استان بازدید می کنند.

به گزارش موج رسا; زنجان دارای مناطق بکر و کمتر دیده شده است که چشم هر ببینده ای را به خود خیره می کند،این استان در محدوده‌ کوهستانی قرار گرفته که دارای تابستان ‌های معتدل است و این امر موجب شده تا گردشگران داخلی  و خارجی از جاذبه های تاریخی، گردشگری و مناطق بکر این استان بازدید کنند.

زنجان استانی با بزرگ ‌ترین گنبد آجری جهان،غار زیبای کتله خور به عنوان یکی از عجیب ترین غارهای کشف شده، کوه های رنگی ماهنشان که بی شباهت به کوه های رنگی "پِینتد دیزرتز استرالیا" نیست،موزه های باستان شناسی بی نظیر،بازار زنجان بزرگترین بازار سقف دار کشور،جاذبه های مذهبی همچون حسینیه اعظم زنجان و موزه های کم نظیری همچون رختشویخانه،پل های تاریخی و طبیعت بکر و بی نظیر است که علاقه مندان به سفر و گردشگری را به خود جذب می کند.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره افزایش آمار تعداد گردشگران خارجی در زنجان،اظهار داشت: در شش ماهه نخست سال جاری بیش از 198 هزار گردشگر داخلی از جاذبه های تاریخی و طبیعی بازدید کردند.

یحیی رحمتی از بازدید 3 هزار و 703 گردشگر خارجی از جاذبه های استان در شش ماهه سال جاری خبر داد و گفت: این در حالی است که در سال گذشته 2 هزار و 918 گردشگر خارجی از جاذبه های استان بازدید کردند.

بیشتر بخوانید

وی گفت: آمار گردشگران داخلی استان کاهش داشت و از 283 هزار گردشگر به 198 هزار گردشگر رسیده است.

این مسئول از افتتاح 3 دفتر خدمات گردشگری در استان زنجان خبرداد و گفت: در سال گذشته 12 دفتر خدمات گردشگری در استان زنجان فعالیت خود را آغاز کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه تلاش ما ماندگاری گردشگر در زنجان است، افزود: در حال حاضر ماندگاری گردشگران به بیش از 4 ساعت در زنجان رسیده است.

رحمتی تصریح کرد: امسال به دلیل وقوع سیل در کشور آمار گردشگران داخلی کاهش یافت اما گردشگران خارجی بازدید خوبی از استان داشتند.

وی خاطرنشان کرد: در صورتي كه ميزان ماندگاري گردشگران افزایش یابد،صرفه اقتصادی بیشتری برای استان خواهد داشت.

این مسئول بیان داشت: توزيع عادلانه سفر از دیگر دلایل ماندگاری گردشگران است که در زنجان به این موضوع توجه شده است.

به گزارش موج رسا، زنجانی شهری زیبا با جاذبه هاي منحصر به فردي از جمله موزه موميايي هاي طبيعي و موزه مردم شناسي است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر