logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۱
[ شناسه خبر : ۱۲۸۶۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اتاق اصناف استان زنجان:

سرریز بیکاری همه بخش های اقتصادی به اصناف/ فرار دست فروشان کالای تقلبی و قاچاق از قانون

سرریز-بیکاری-همه-بخش-های-اقتصادی-به-اصناف-فرار-دست-فروشان-کالای-تقلبی-و-قاچاق-از-قانون

رئیس اتاق اصناف استان زنجان گفت: بیکاری همه بخش های اقتصادی به اصناف سرریز می شود که این امر مشکلاتی را برای اصناف واقعی که دارای پیشینه داراز مدتی هستند،ایجاد می کند.

محمود موسوی امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: به دلیل نبود کارخانجات بزرگ و تاثیرگذار در استان زنجان، افرادی که شغل خود را از دست می دهند به اصناف سرریز می شوند.

وی ادامه داد: اصناف مخلوطی از همه رشته ها است که نیازی به مهارت ندارد و هنگامی که شرکت ها و کارخانجات تعطیل می شوند، افراد بیکار در صنف های مختلف فعالیت می کنند.

رئیس اتاق اصناف استان زنجان با بیان اینکه امروزه کار بدون تجربه و آموزش باب شده است، افزود: در حالی که هر کاری نیازمند تجربه بوده و هر کسی نمی تواند در این زمینه فعالیت کند.

موسوی با اشاره به گسترش قارچ گونه فروشگاه های زنجیره ای در زنجان،افزود: زنجان از اینگونه فروشگاه ها اشباع شده است و نباید مجوزی برای فعالیت این گونه فروشگاه ها صادر شود.

وی با بیان اینکه استاندارد سازی فقط برای اصناف است، افزود: هیچ گاه به سراغ دست فروشان نرفته ایم تا بدانیم استاندارد عمل می کند.

این مسئول تصریح کرد: قانون فقط شامل حال اصنافی که دارای پروانه کسب بوده و ریشه دارند،می شود و دست فروشان که اقدام به فروش کالای تقلبی، کالای قاچاق و نامتعارف می کنند، از قانون مستثنی هستند.

بیشتر بخوانید

رئیس اتاق اصناف استان زنجان با اشاره به مشکلاتی که دست فروشان سیار در جامعه ایجاد می کنند، ادامه داد: هر از گاهی موجی از سوی دست فروشان برای عرضه یک کالای قاچاق و نامتعارف و غیر بهداشتی ایجاد می شود اما پس از مدتی به این دلیل که جلوی آن کار گرفته می شود، این موج خاموش می شود.

موسوی با بیان اینکه جلوی چنین اقداماتی باید گرفته شود، افزود: این موج ها به نفع اصناف نیست و آنها را با مخاطره شغلی مواجه می کند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر