logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۱
[ شناسه خبر : ۱۲۸۵۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

افزایش ۳۴ درصدی مواکب حسینی در اربعین

افزایش-۳۴-درصدی-مواکب-حسینی-در-اربعین
رئیس کمیته و تغذیه ستاد اربعین استان تهران با اشاره به افزایش ۳۴ درصدی مواکب در اربعین حسینی امسال از صدور پروانه برای ۳۰۰ موکب خبر داد.

به گزارش موج رسا; مسعود اسماعیل بیگی رئیس کمیته و تغذیه ستاد اربعین استان تهران و جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان تهران در گردهمایی موکب‌داران اربعین حسینی(ع) استان تهران که در تالار شیخ صدوق(ره) آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد، اظهار داشت: موکب‌داران حسینی با وجود همه مشکلات و کمبودهای موجود که همه می‌دانیم خالصانه و مخلصانه تلاش می‌کنند و خدمات خوبی را به زائران حضرت حسین(ع) می‌دهند.

وی با اشاره به ساماندهی ۲۲۰ موکب استان تهران در سال گذشته ادامه داد: ایام اربعین حسینی سال ۹۷ در هر وعده ظهر ۷۰۰ هزار پخت و در وعده شام ۶۵۰ هزار پخت انجام می‌دادند.
 
رئیس کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین استان تهران به ۸۰۰ هزار پخت قرص نان نیز در سال گذشته اشاره کرد و افزود: سال گذشته ۳۸۰ هزار نفر در مواکب استان تهران اسکان داده شد.
 
اسماعیل بیگی از افزایش چشم‌گیر ثبت نام مواکب برای امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: در اربعین حسینی با افزایش ۳۴ درصدی نسبت به سال قبل برای ۳۰۰ موکب پروانه صادر شده است.
 
وی با اعلام این افزایش از پخت بیش از ۹۰۰ هزار پخت در هر وعده و اسکان ۴۵۰ هزار نفر در مواکب حسینی خبر داد.
 
جانشین ستاد بازسازی عتبات استان تهران با یادآوری اقدامات درمانی خوب مواکب در بین راه، کربلا، نجف خاطرنشان کرد: علاوه بر خدمات مختلف سرپایی و بستری حتی اقدامات دیالیز که پیچیده است در صحن حضرت زهرا(س) به نیازمندان به این خدمت پزشکی ارائه خواهد شد.
 
اسماعیل بیگی در ادامه به مواکب خدماتی اشاره و گفت: خدماتی چون کفاشی، تعمیر ویلچر، آرایشگاه صلواتی، امانتداری و سایر خدمات به زائران حسینی ارائه می‌شود.
 
وی در ادامه با بیان مشکلات سال قبل ابراز داشت: با هماهنگی گمرک برای حمل بار و اسباب و اثاثیه خود امسال کوتاژ و کاپیتاژ در تهران انجام می‌شود تا در مرزها معطلی سال‌های گذشته وجود نداشته باشد.
 
منبع: فارس

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر