logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۳
[ شناسه خبر : ۱۲۸۳۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
در جلسه اقتصاد مقاومتی عنوان شد؛

ساختمان های نیمه کاره در زنجان تقاضایی ندارند/ پروژه های فرهنگی حمایت شود

ساختمان-های-نیمه-کاره-در-زنجان-تقاضایی-ندارند-پروژه-های-فرهنگی-حمایت-شود

شهردار زنجان گفت: در حوزه های ساختمان های نیمه کاره تقاضایی وجود نداشت و سرمایه گذاران برای این امر ریسک نکردند.

به گزارش موج رسا; مسیح الله معصومی امروز در دهمین جلسه اقتصاد مقاومتی استان زنجان، اظهار داشت: شهرداری نقش خریدار و سرمایه گذار در اجرای پروژه های شهری دارد اما برخی دستگاه های اجرایی فکر می کنند باید همه مراحل را شهرداری انجام دهد.

وی افزود: در حوزه های ساختمان های نیمه کاره تقاضایی وجود نداشت و سرمایه گذاران برای این امر ریسک نکردند.

شهردار زنجان ادامه داد: در پروژه های فرهنگی و اجتماعی نیز به دلیل عدم داشتن توجیه اقتصادی سرمایه گذاری اعلام آمادگی نکرده است.

معصومی با بیان اینکه پروژه های کتابخانه مرکزی و تالار شهر همچنان روی زمین مانده است،افزود: پیشنهاد دادیم این دو مجموعه را به شهرداری تحویل دهند تا در قالب یک سایت مشترک احداث و  سایت مجاور تغییر کاربری داده شود.

وی خاطرنشان کرد: برای احداث این مجموعه 50 میلیارد تومان هزینه نیاز است و در حال حاضر 19.5 میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یافته است که ضروری است از آن استفاده شود.

این مسئول با بیان اینکه امسال 10 میلیارد تومان برای اجرای این پروژه اختصاص می یابد، افزود: با ادامه مسیر تا دو سه سال آینده این کتابخانه به بهره برداری می رسد.

شهردار زنجان گفت: من می گویم در حداقل زمان ممکن می توانم این دو پروژه را اجرا کنم و زمین کنار آن نیز با کاربری فرهنگی استفاده می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در ادامه این جلسه، گفت: برای تالار شهر هیچ اقدامی انجام نشده است اما احداث کتابخانه مرکزی 23 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

کرباسی تصریح کرد: از پروژه های فرهنگی باید حمایت شود چرا که توجیه اقتصادی ندارد.

معاون امور عمرانی استاندار زنجان بیان داشت: عدم تمایل بخشی خصوصی به اجرای پروژه های نیمه تمام،عدم توجیه اقتصادی و مشکلات اداری و بورکراسی و تبعات نظارتی است.

سلطانی با اشاره به احداث کتابخانه مرکزی و تالار شهر، گفت: نقطه آمال ما اجرای این دو پروژه توسط بخش خصوصی است.

وی گفت: پیشنهاد شهردار دارای منع قانونی است و باید راهی برای تلفیق این دو پروژه احصا شود.

معاون استاندار زنجان بیان داشت: این پروژه یا باید به صورت مشارکتی بین شهرداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی احداث شود یا زمین و کمک های فنی به صورت رایگان به شهرداری ارائه شود و از پروژه نیز منتفع شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر