logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۰۲
[ شناسه خبر : ۱۲۸۲۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
فرماندار زنجان:

شهدا سرمایه‌های معنوی کشور هستند/ صیانت از یاد و نام شهدا وظیفه همگانی است

شهدا-سرمایه‌های-معنوی-کشور-هستند-صیانت-از-یاد-و-نام-شهدا-وظیفه-همگانی-است

فرماندار زنجان با اشاره به واکنش جوانان به موضوع حذف عنوان شهید از تابلوهای خیابانها گفت: شهدا سرمایه‌های معنوی کشور هستند.

رضا عسگری در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد: هم مسئولین و هم مردم و همه کسانی که دل در گرو این کشور دارند و پیشرفت و توسعه کشور جزو آرزوهای خود دارند قطعا علاقه ویژه ای به شهدا دارند و این موضوع را در بین آحاد مختلف جامعه نیز شاهد هستیم.

فرماندار زنجان بیان کرد: بلافاصله مصاحبه رئیس کل دادگستری استان زنجان پخش شد استاندار محترم دستورات لازم را با حساسیت بیشتر صادر کردند و این موضوع را به صورت جدی در زنجان در دستور کار خود قرار دادیم چرا که شهدا سرمایه های این کشور محسوب می شوند برای همه قابل احترام بوده و جزو وظیفه همگانی است که از یاد شهدا و نام شهدا صیانت کنیم.

وی بیان کرد: باید فرهنگ ایثار و شهادت را همواره جزو دستور کار خودمان قرار دهیم چرا که دشمنان تلاش خود را دارند تا از هر فرصتی پیش آمده استفاده کرده و به کشور ما ضربه بزنند.

بیشتر بخوانید:

نام شهدا هویت انقلابی ملت ایران است

عسگری با اشاره به اینکه باید فرهنگ ایثار و شهادت را در بین جوانان ترویج دهیم و این واکنش جوانان در این موضوع نشان داد این اتفاق افتاده است افزود: یکی از مصادیقی که می تواند در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت اثرگذار باشد یاد و خاطره شهدا است که ما باید یاد شهدا را در جامعه گرامی بداریم.

فرماندار زنجان عنوان کرد: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا از نامگذاری یک معبر گرفته تا تکریم از خانواده شهدا و همچنین و اجرای برخی از سیاستها در جهت آرمانهای شهدا است.

وی گفت: در این حوزه عمدا و یا سهوا بخواهد اقدامی صورت بگیرد و آسیبی به این حوزه بزند قطعا مردم در برابر آن واکنش نشان می دهند و هم مسئولان وظیفه دارند واکنش نشان دهند.

عسگری ابراز کرد: در مسئله حذف عنوان شهید شکر خدا واکنش های مختلفی را در جامعه شاهد بودیم و این واکنش ها توسط دستگاه های مختلفی نیز وجود داشت.

وی بیان کرد: قطعا این موضوع قابل پذیرش نیست و باید بررسی های لازم صورت بگیرد و اگر عمدی در کار باشد حتما باید برخورد لازم صورت بگیرد و اگر سهوا این اقدام رخ داده باید اصلاح فوری انجام شود.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر