logo
امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۱۸
[ شناسه خبر : ۱۲۸۲۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
کارشناس مذهبی:

یادگاران دوران دفاع مقدس، سفیران گفتمان انقلاب باشند/ فرهنگ مقاومت موجب شد خاک ایران تاراج نشود

یادگاران-دوران-دفاع-مقدس،-سفیران-گفتمان-انقلاب-باشند-فرهنگ-مقاومت-موجب-شد-خاک-ایران-تاراج-نشود

کارشناس مذهبی گفت: درعصر امروز با وجود همه هجمه های دشمنان باید یادگاران دوران دفاع مقدس،رزمندگان و شهدای زنده کار زینبی انجام داده و سفیران گفتمان دوران دفاع مقدس باشند.

 حجت الاسلام علی ناصر امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: وقتی در سال 1342جرقه پیروزی انقلاب اسلامی زده شد و در سال 57 اقدامات انجام شده،جواب داد کسی حتی ابرقدرت های عالم  فکر نمی کردند،این پیروزی محقق شود.

وی با بیان اینکه وقتی نام دو ابرقدرت بزرگ جهان در برابر کشورهای مظلوم و ستمدیده برده می شد، تنشان می لرزید،ادامه داد: در چنین شرایطی انقلاب اسلامی با عنایت خداوند متعال، رهبری امام خمینی (ره) و حضور آگاهانه مردم به پیروزی رسید.

این کارشناس با بیان اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی نیز قدرت ها و ابرقدرت ها فکر نمی کردند این انقلاب نوپا دوام آورد،افزود: اما با ادامه مسیر انقلاب،دشمنان با نقشه ها و توطئه های مختلف و شهادت شخصیت های بزرگ کشور خواستند انقلاب اسلامی را زمین گیر کنند.

حجت الاسلام ناصر بیان داشت: دشمنان متوجه شدند که این ترورها جواب نمی دهد و با هر قطره شهید نهال انقلاب رشد می یابد و پر ثمرتر می شود.

وی ادامه داد: تحمیل جنگ نقشه بعدی دشمنان علیه نظام اسلامی بود که تلاش کردند تا مترسک خود صدام را با اتحاد چند ده کشور به یک جنگ تمام عیار علیه نظام اسلامی دعوت کنند.

این کارشناس مذهبی بیان داشت: هنگامی که جنگ به نظام اسلامی تحمیل شد،تجهیزات نظام اسلامی صفر بود و اجازه واردات هم نداشتیم اما مقاومت جانانه ملت و رزمندگان رمز پیروزی ما و شکست دشمن شد.

حجت الاسلام ناصر با بیان اینکه زمانی جنگ به ما تحمیل شد که ارگان ها،نیروهای نظامی و انتظامی شکل نگرفته بود،افزود: اما دشمن تا بن دندان مسلح دارای پیشرفته ترین ابزار جنگی بود.

وی خاطرنشان کرد: مردم و رزمندگان ما ایستادگی کرده و پیروز میدان شدند و صدام و بعثی ها به عنوان متجاوز شناخته شدند.

این کارشناس مسائل مذهبی بیان داشت: این موضوع نشان داد که کشوری که به  سلاح ایمان و اخلاص مجهز است،در برابر ابرقدرت های عالم ایستادگی می کند.

حجت الاسلام ناصر ادامه داد: رزمندگان و مردم ایران با سلاح ایمان،اخلاص، و ایثارگری با دست خالی در شهرهای آبادان و اهواز به مقابله با دشمن برخواسته و اجازه ندادند وجبی از خاک کشور در اختیار دشمن قرار گیرد.

وی با بیان اینکه این فرهنگ مقاومت مردم بود که اجازه نداد دشمن پیروز شده و خاک کشور را تاراج کند، افزود: پس از جنگ نیز که جوانان از مکتب و دانشگاه جنگ درس های معرفتی آموخته بودند، به راهی که از مکتب سید الشهدا آموخته بودند، با شجاعت و ولایت پذیری ادامه دادند.

این کارشناس خروجی دوران دفاع مقدس را درس های ایثار،فداکاری، گذشت، ولایت مداری،ولایت پذیری و ده ها درس معرفتی عنوان کرد و گفت: دشمن برای اینکه این فرهنگ و نگاه جوانان و نسل جدید را نسبت به دفاع مقدس از بین ببرد، ساکت ننشست.

حجت الاسلام ناصر با بیان اینکه مقام معظم رهبری بارها خطر آغاز جنگ فرهنگی را هشدار دادند اما کسی گوشش بدهکار نشد و تبدیل به شبیخون و ناتوی فرهنگی شد،افزود: در این جبهه نیز گفتمان مقاومت نیاز است تا همچون گفتمان جنگ در برابر دشمن پیروز شد.

وی ادامه داد: در عصر امروز که زندگی در فضای مجازی باب شده و همه خوراک های فکری،معرفتی و دینی از این جریان و مسیر به خورد جوانان دیده می شود،باید با گفتمان دوران دفاع مقدس وارد شد و اجازه نداد دشمن به اهداف خود نائل شود.

این کارشناس گفت:امروز وظیفه داریم اجازه ندهیم این فرهنگ ایثار و شهادت از بین برود اگر چه گاهی به دلیل غفلت و بی بصیرتی برخی مسئولان این فرهنگ لطمه خورده است.

حجت الاسلام ناصر با بیان اینکه امروز آحاد مردم باید اصل فرهنگ جبهه و جهاد را یاد گرفته و به دیگران نیز یاد دهند،گفت: اصل دفاع مقدس با نام های شهدا در دل ها و کوچه ها ما نورافشانی می کند و نباید اجازه دهیم این فرهنگ سست شود .

وی خاطرنشان کرد: درعصر امروز با وجود همه هجمه های دشمنان باید یادگاران دوران دفاع مقدس،رزمندگان و شهدای زنده کار زینبی انجام داده و سفیران گفتمان دوران دفاع مقدس باشند.

این کارشناس با بیان اینکه باید گفتمان دوران دفاع مقدس به به نسل های آینده انتقال داده شود، افزود: رزمندگان به عنوان اسناد ناطق دوران دفاع مقدس باید پای کار آمده و با قلم،زبان و بیان این فرهنگ را انتقال دهند.

وی برضرورت حفظ نمادهای ظاهری جبهه و جنگ تاکید کرد و گفت: پلاک، قمقه و چفیه نمادهای دوران دفاع مقدس هستند که باید در کنار فرهنگ این دوران حفظ شوند.

این کارشناس با بیان اینکه گفتمان مقاومت باید گفتمان غالب سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در کشور باشد، افزود: مسئولان و مردم باید این گفتمان را در جامعه ساری و جاری کنند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر