logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۷
[ شناسه خبر : ۱۲۷۸۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
به منظور رونق تولید داخلی؛

نمایشگاه تولید داخلی در زنجان برگزار می‌شود

نمایشگاه-تولید-داخلی-در-زنجان-برگزار-می‌شود

رئیس سازمان صنعت و معدن استان زنجان با اشاره به برگزاری نمایشگاه تولید داخلی در زنجان گفت: در این نمایشگاه کالاهای وارداتی واحدهای صنعتی به منظور تولید مشابه آن در داخل کشور در نمایشگاه به نمایش گذاشته می شود.

به گزارش موج رسا; ناصر فغفوری در مورد برپایی نمایشگاه داخلی در زنجان اظهار کرد: تاکنون همه نمایشگاههایی که در استان برگزار شده در راستای توانمندیهای استان در حوزه های تولید و گردشگری بوده است.

وی با اشاره به اینکه راستا رونق تولید یک نمایشگاهی در زنجان برگزار خواهد شد افزود: برنامه ریزی می‌کنیم برای نخستین بار نمایشگاه نیازمندیهای استان را برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: در این راستا وضعیت تجارت استان مورد بررسی قرار گرفته و نیازمندی های وارداتی واحدهای صنعتی و معدنی که مشابه ساخت داخل ندارند احصاء گردیده است.

فغفوری با اشاره به اینکه واردات استان در سال 97 ، 271 میلیون دلار به ارزش 341 تن بوده است عنوان کرد: متوسط قیمت هر کالای وارداتی استان نسبت به میزان کشوری پایین تر است که این امر حاکی از ارزش افزوده پایین کالاهای وارداتی استان دارد.

وی یادآور شد: بخش عمده ای از واردات استان مربوط به ماشین آلات خطوط تولید و مواد اولیه بوده که افزایش آن نشان از رونق تولید در استان دارد.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان با بیان اینکه هم اکنون لیست 380 قلم کالا شامل اجزاء، قطعات و مواد اولیه مورد نیاز 72 واحد تولیدی استان احصاء شده است.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون نیازهای استان که از خارج کشور تامین می‌شود و فاقد مشابه داخلی است، شناسایی شده و با اعلام آنها در نمایشگاه بدنبال انعقاد قرارداد جهت تولید داخلی آنها هستیم.

وی با اشاره به اینکه زنجان به عنوان پنجمین استان در سطح کشور است که این نمایشگاه را برگزار می کند خاطر نشان کرد: نمایشگاه ساخت داخل به صورت دوره ای در بازه های زمانی مشخص در استان برگزار خواهد شد.

همچنین به گفته قربانلو رئیس روابط عمومی صنعت و معدن استان زنجان در مورد برگزار این نمایشگاه در استان زنجان افزود: 72 شرکت کالاهای وارداتی خود را اعلام کردند در این نمایشگاه به نمایش بگذارند تا شرکت های فعال دانش بنیان در صورت توانایی تولید مشابه کالای آن نیاز این شرکت ها را برطرف کنند.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه برای نخستین بار در ماه آتی در زنجان برپا می شود افزود: از شرکتهای دانش بنیان نیز برای حضور در این نمایشگاه دعوت شده است.  

//ع

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر