logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۱
[ شناسه خبر : ۱۲۷۷۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر امور سرمایه‌گذاری جهادکشاورزی استان زنجان:

اختصاص 1273 میلیارد ریال تسهیلات به منظور ایجاد اشتغال برای 1108 نفر در استان زنجان

اختصاص-1273-میلیارد-ریال-تسهیلات-به-منظور-ایجاد-اشتغال-برای-1108-نفر-در-استان-زنجان

مدیر امور سرمایه‌گذاری جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته برای ایجاد اشتغال از محل تبصره تبصره 18 گفت: سهم استان زنجان امسال یک هزار و 273 میلیارد ریال با هدف ایجاد اشتغال برای یک هزار و 108 نفر تعیین شده است.

حجت‌الله قصابی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به تسهیل در پرداخت تسهیلات به متقاضیان و بهره‌برداران بخش کشاورزی و مدیریت بهینه تسهیلات اعطایی اظهار کرد: در راستای عملیاتی کردن برنامه تولید و اشتغال در بخش کشاورزی، از ابتدای سال جاری سامانه‌ای با عنوان سامانه یکپارچه تسهیلات اعتباری (سیتا) توسط وزارت جهاد کشاورزی طراحی شده است.

وی تصریح کرد: ایجاد و تثبیت اشتغال از طریق حرکت از کشاورزی سنتی به کسب و کار کشاورزی با تمرکز بر تامین مالی زنجیره ارزش به جای فعالیت‌های مستقل و جزیره‌ای از رویکردهای راه‌اندازی این سامانه بوده و همچنین توسعه کشاورزی قراردادی در اولویت نخست خواهد بود.

مدیر امور سرمایه‌گذاری جهادکشاورزی استان زنجان افزود: به استناد مفاد شیوه‌نامه ذیل بند الف تبصره 18 قانون بودجه سال 97 دولت موظف به اجرای برنامه اشتغال گسترده و مولد با تاکید بر اشتغال جوانان، دانش‌‌آموختگان دانشگاهی، زنان و اشتغال حمایتی شده است.

بیشتر بخوانید:

تسهیلات اشتغالزایی دردی از مشکل اشتغال حل نکرد

وی عنوان کرد: تولید و ایجاد فرصت شغلی بر مبنای 10 رسته فعالیت اولویت‌دار بخش کشاورزی برای بیش از 82 هزار نفر در سطح کشور و ارتقای توان تولید ملی و تثبیت اشتغال (بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی صنعتی، سرمایه در گردش واحدهای تولیدی) از جمله اهداف برنامه‌های اجرایی تبصره 18 و تفاهم‌نامه فی‌مابین سازمان برنامه و بودجه کشور، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صندوق توسعه ملی به شمار می‌رود.

قصابی خاطرنشان کرد: سهمیه استان زنجان در سال 98 از محل تسهیلات فوق‌الذکر برای 10 رسته اولویت‌دار مورد نظر (محصولات گلخانه‌ای، شیلات و آبزیان، گیاهان دارویی، صنایع تبدیلی و تکمیلی، محصولات دامی، دامپزشکی و گیاه‌پزشکی، خدمات فنی و مشاوره‌ای مرتبط با کشاورزی، ساماندهی کسب و کارهای نوپا و دانش‌بنیان مرتبط با کشاورزی، مکانیزاسیون مدرن‌سازی کشاورزی و کسب و کارهای بازرگانی) یک هزار و 273 میلیارد ریال با هدف ایجاد اشتغال برای یک هزار و 108 نفر تعیین شده است.

وی افزود: متقاضیان استفاده از تسهیلات طرح‌های تبصره 18 (10 رسته اولویت‌دار)، صندوق توسعه ملی، کمک‌های فنی و اعتباری و منابع داخلی بانک می‌توانند با مراجعه به آدرس cita.maj.ir ضمن ثبت‌نام در سامانه، از روند تشکیل پرونده و مراحل کارشناسی اعمال شده بر روی طرح مطلع و نسبت به اخذ تسهیلات از این محل اقدام کنند.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر