logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۱۱
[ شناسه خبر : ۱۲۷۵۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

هیچ تصمیمی بدون حضور ایران در منطقه گرفته نمی شود

هیچ-تصمیمی-بدون-حضور-ایران-در-منطقه-گرفته-نمی-شود

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: امروز بدون حضور ایران در منطقه هیچ تصمیمی گرفته نمی شود و عملی نیست و در جهان نیز نام وحضور ایران نقش تعیین کننده ای دارد.

به گزارش موج رسا; آیت الله شیخ علی خاتمی در مراسم رژه نیروهای مسلح استان زنجان، اظهار داشت: حکومت اسلامی 40 سال با افتخار و سربلندی با وجود فراز و فرودهای فراوان طی کرده است.

وی با بیان اینکه یکی از توطئه های حساب شده استکبار جهانی برای شکست انقلاب اسلامی تحمیل جنگ بود، بیان داشت: در حالی که 100 سال بود دنیا بین دو ابرقدرت تقسیم شده و همه تصمیم گیری های سیاسی و نظامی زیر نظر این دو ابر قدرت بلوک شرق و غرب اخذ می شد، نظام اسلامی به پیروزی رسید.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه در این 100 سال هر حرکت سیاسی و اجتماعی در دنیا منوط به اجازه گرفتن از یکی از این دو ابرقدرت جهان بود، بیان داشت: اگر چه ایران در تقیسم بندی بین شرق و غرب،تحت الحمایه بلوک غرب بود اما شرق و غرب در یک مقطع تاریخی در مورد ایران به یک تفاهم مشترک رسیدند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به موقعیت استراتژیک و سوق الجیشی ایران و استعداد و منابع آن، افزود: این ظرفیت ها موجب شد تا شرق و غرب برای از بین بردن انقلاب اسلامی در کنار هم قرار گیرند در حالی که  عالمی از دیار فقاهت، شجاعت و آزادگی مردم ایران را از چنگ این دو ابرقدرت نجات داد.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه انقلاب اسلامی به حول و قوه الهی و بدون اتکا به شرق و غرب و با شعار نه شرقی و نه غربی به پیروزی رسید، افزود: همین موضوع موجب شد تا شرق و غرب احساس خطر کرده و از همان روزهای پیروزی توطئه های مختلفی را علیه نظام اسلامی اعمال کردند تا جایی که به فکر تجزیه ایران بودند.

وی گفت: وقتی دشمنان اسلام دیدند به نتیجه نمی رسند با حمایت آمریکا جنگ را علیه نظام اسلامی طراحی و برنامه ریزی کردند تا ظرف یک هفته تا 10 روز انقلاب اسلامی را به شکست بکشند.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه روز سوم جنگ حمله همه جانبه از زمین، هوا و دریا علیه نظام اسلامی به راه افتاد، بیان داشت: دشمنان به قدری از پیروزی خود مطمئن بودند که صدام مصاحبه خبری خود را ناتمام گذاشت تا بقیه آن را در ایران برگزار کند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به حمایت 47 کشور از این حرکت صدام،افزود: با آغاز جنگ علیه ایران، جنگ جهانی سوم شروع شد.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه ما تربیت شده مکتب عاشورا و سید الشهدا هستیم و با شعار هیهات من الذله اجازه ندادیم دشمنان پیشروی کنند، افزود: پیروی از رهبر آزادگان جهان و ایستادگی و استقامت رمز پیروزی ما بود.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب ما پرتوی از آفتاب بود و استقامت ما در دوران دفاع مقدس و ایستادگی درسی برگرفته از عاشورا بود.

آیت الله خاتمی با اشاره به  اقتدار کشور در عرصه های مختلف علیم، فرهنگی، نظامی، دفاعی و موشکی،گفت: این موفقیت ها همه در پرتو فرهنگ استقامت عاشورا است.

وی با بیان اینکه ما در جنگ ابهت شرق و غرب را شکستیم و شعار ما می توانیم را عملیاتی کردیم،افزود: امروز نسل جوان باید بداند که برادران و فرزندان سلحشور این مرز و بوم با چنگ و دندان در برابر دشمن تا بن دندان مسلح ایستادند و پیروز شدند.

امام جمعه زنجان ادامه داد: ایستادگی و مقاومت بی منطق ترین رئیس جمهور آمریکا را که فقط پول را می شناسد عقب می زند و او را از وحشی گری باز می دارد.

آیت الله خاتمی بیان داشت: دفاع مقدس تاریخ پر افتخار یک ملت است که معنویت، دینداری و آرمان خواهی در آن موجب می زند و همین راه مایه نجات و سربلندی نظام جمهوری اسلامی است.

وی گفت: امروز بدون حضور ایران در منطقه هیچ تصمیمی گرفته نمی شود و در جهان نیز نام و حضور ایران نقش تعیین کننده ای دارد. //ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر