logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۶:۱۴
[ شناسه خبر : ۱۲۷۳۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان زنجان:

ذخیره 248 هزار تن گندم در استان زنجان/ مطالبات گندمکاران زنجانی پرداخت شد

ذخیره-248-هزار-تن-گندم-در-استان-زنجان-مطالبات-گندمکاران-زنجانی-پرداخت-شد

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با اشاره به اینکه میزان برآورد جهادکشاورزی در خصوص ذخیره گندم تحقق نیافت گفت: امسال 248 هزار تن گندم در استان زنجان ذخیره شده است.

محمد ایزدی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به میزان ذخیره گندم در استان زنجان اظهار کرد: تا شهریور ماه ما جزو وزارت جهاد کشاورزی بودیم و بعد از ابتدای شهریور ماه جزو زیر مجموعه وزارت صنعت و معدن شدیم.

وی تصریح کرد: هر دو وزارتخانه در مورد خرید تضمین گندم تلاش خوبی داشتند و با این تلاشها توانستیم 248 هزار تن خرید تضمینی گندم در استان زنجان داشته باشیم.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان زنجان بیان کرد: 27 هزار تن نیز خرید تضمینی انجام شده که در مجموع 275 هزار تن گندم در استان زنجان خریداری شده است.

وی با بیان اینکه با اشاره به اینکه پیش بینی جهادکشاورزی در مورد خرید تضمینی گندم 370 هزار تن بود گفت: با توجه به موارد و مشکلاتی که در این حوزه وجود داشت این برآورد انجام شده محقق نشد.

بیشتر بخوانید:

25 تن گندم قاچاق در زنجان کشف شد

ایزدی با اشاره به اینکه همیشه 10، 15 درصد میزان ذخیره گندم با میزان برآورد سازمان جهادکشاورزی اختلاف وجود داشت خاطر نشان کرد: یکی از علت های کاهش ذخیره به دلیل نزدیک بودن قیمت گندم با نهاده دامی بوده و کشاورزان بخشی از تولیدات خود را به مصارف خود اختصاص دادند.

وی ابراز کرد: بخشی از شایعات از افزایش و همچنین تلاش و مساعدتهای نماینده ها نیز در خصوص افزایش گندم و سایر موارد و مشکلات باعث شد که کشاورزان بخشی از تولیداتشان را برای مصارف خوراک دامها خود نگه داشته باشند.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان زنجان افزود: براساس دستورالعملی که از تهران ابلاغ شده فردا 31 شهریور ماه آخرین روز خرید تضمینی است.

وی با بیان اینکه ممکن است خرید توافقی انجام شود ولی خرید تضمینی فردا آخرین روز است عنوان کرد: در خصوص تمدید نیز درخواست انجام شده ولی هنوز در مورد موافقت آن چیزی اعلام نشده است.

ایزدی در خصوص موضوع مخلوط کردن شن و ماسه با گندم توسط عده ای از فرصت طلبان خاطر نشان کرد: خوشبختانه عوامل تشخیص و عوامل ناظر در بحث خرید گندم در استان نظارت داشتند و همچنین نظارت دستگاههای ناظر امسال پررنگ تر بود گزارشی در این راستا در استان زنجان امسال نداشتیم.

وی همچنین در مورد تاخیر در اعلام خرید تضمینی گندم سال آینده عنوان کرد: خرید تضمینی توسط شورای اقتصاد اعلام می شود و در حال حاضر باید قیمت خرید تضمینی گندم اعلام می شد که متاسفانه اعلام نشده و امیدواریم قیمت خرید تضمینی هر چه زودتر اعلام شود.

لازم به ذکر است تقریبا 100 درصد مطالبات گندم کاران در استان زنجان پرداخت شده است.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر