logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۵
[ شناسه خبر : ۱۲۷۳۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
فرمانده انتظامی استان زنجان:

اجرای طرح ویژه ترافیکی امنیتی سال تحصیلی در استان زنجان/ گشت های پلیس‌ تخصصی به‌ صورت نامحسوس در اطراف مدارس مسقر می شوند

اجرای-طرح-ویژه-ترافیکی-امنیتی-سال-تحصیلی-در-استان-زنجان-گشت-های-پلیس‌-تخصصی-به‌-صورت-نامحسوس-در-اطراف-مدارس-مسقر-می-شوند

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به بازگسایی مدارس و تدابیر نیروی انتظامی گفت: تمهیدات انتظامی و ترافیکی بازگشایی مدارس در زنجان انجام شده است.

به گزارش موج رسا; سردار رحیم جهانبخش در جمع خبرنگاران با تبريک آغاز سال تحصيلي جديد و هفته دفاع مقدس اظهار داشت: بدون شك نقش مدرسه و دانشگاه در برقراري امنيت ، نهادينه سازي قانون گرايي، ضابطه مندي و مقابله با معضلات و آسيب هاي اجتماعي بسيار مهم و اساسي است.

سردار جهانبخش با اعلام اينكه انسجام و تعامل بين پليس ، مدرسه و دانشگاه چشم اندازي روشن و افقي درخشان را از امنيت مطلوب و پايدار نويد مي دهد گفت : اميد است، با آغاز سال تحصيلي جديد  قلب ها نزديكتر و اراده ها براي تعالي و شكوفايي استعداد هاي فرزندان اين مرز و بوم مصمم تر گرديده و گام ها براي مقابله با مجرمان و قانون شكنان استوارتر شود.

وی افزود: در سال تحصیلی جدید پلیس به‌ صورت محسوس و نامحسوس برای افزایش ضریب امنیت دانش آموزان در اطراف مدارس فعالیت خواهد کرد و ماموران انتظامی این استان آمادگی لازم برای ایجاد نظم و امنیت و روان‌سازی‌ ترافیک را دارند.

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به نقش مهم والدین در پیشگیری از حوادث ترافیکی برای دانش آموزان در مسیر منزل تا مدرسه و بالعکس گفت: والدین همکاری لازم را با مسئولان مدارس در انتخاب سرویس های ویژه نقل و انتقال دانش آموزان داشته باشند و پلیس راهنمایی و رانندگی برابر وظایف ذاتی خود علاوه بر انتظام بخشی به عبور و مرور ساماندهی سرویس های مدارس را نیز با جدیت پیگیری می کند.

سردار جهانبخش افزود: با توجه به آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه، پلیس با تمام توان از نزدیک شدن عوامل فروش مواد مخدر و اقلام ضدفرهنگی به محیط پیرامونی مدارس و حضور عناصر نامطلوب و مزاحم به ویژه برای دانش‌آموزان دختر در اطراف محیط‌های آموزشی و مسیر تردد آنان جلوگیری خواهد کرد تا اسباب آرامش دانش‌آموزان فراهم شود و در این فعالیت از تجربه سال‌های گذشته و موارد رخ‌داده نیز به خوبی استفاده خواهد شد تا نقاط ضعف به صورتی شایسته تقویت شود.

وی بیان کرد: رانندگان خودروها هنگام تعطیلی مدارس، از توقف دوبله و چند لایه در مقابل مدارس اجتناب کنند تا مشکلات عبور و مرور در معابر برای سایر شهروندان بوجود نیاید و خانواده ها توجه داشته باشند که هرگونه اعمال خلاف مقررات آنان و رانندگان سرویس مدارس موجب بدآموزی و پایبند نماندن دانش آموزان به قوانین و مقررات می شود.

سردار جهانبخش عنوان کرد: با قانونمندی رانندگان، حضور پررنگ و هدفمند پلیس و رعایت هنجارهای ترافیکی جاده های درون شهری ایمن و کم خطری در سراسر استان زنجان وجود دارد.

فرمانده انتظامی استان زنجان تاکید کرد که والدین و دانش آموزان همکاری لازم را با مأموران راهنمائی و رانندگی مستقر در تقاطع ها و میادین، مقابل مدارس، گشتی ها و غیره برای داشتن رفت و آمد سالم و امن داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: تشکیل جلسه هماهنگی با مسئولان آموزش و پرورش برای تأمین نظم و امنیت مدارس و تعامل با مراکز مشاوره و مسئولان پرورشی آموزش و پرورش نیز همانند سال‌های گذشته در دستور کار پلیس قرار دارد.

جهانبخش افزود: استفاده از ظرفیت بزرگ رسانه‌های جمعی نیز می‌تواند برای پلیس بسیار مفید باشد و پلیس پیشگیری در این زمینه آمادگی کامل دارد که از کانال رسانه، آموزش و آگاه‌سازی هموطنان را پیگیری کند و امیدواریم که اصحاب رسانه نیز با علاقه در این مسیر با ما همراهی کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: علاوه بر گشت‌های انتظامی، واحد اطلاعات کلانتری‌ها و دیگر پلیس‌های تخصصی نیز به‌ صورت نامحسوس در اطراف مدارس و محل عبور دانش‌آموزان حضور دارند و با افرادی که برای دانش آموزان مزاحمت ایجاد کنند، برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد.

سردار جهانبخش تصریح کرد: که مرکز فوریت‌های پلیسی در مهرماه با اولویت ایجاد امنیت مدارس فعالیت خواهد کرد و مردم در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک در اطراف مدارس می‌توانند با پلیس 110 تماس بگیرند.

وي عنوان كرد: هدف نيروي انتظامي تامين نظم و امنيت و ايجاد محيطي آرام براي دانش آموزان و ايجاد احساس امنيت وآرامش براي شهروندان است كه عوامل گشت هاي خودرويي، موتورسيكلت و پاس پياده دراطراف مدارس مستقر مي شوند.

فرمانده انتظامی استان زنجان افزود: به همين منظور پليس با موتورسيكلت سواران متخلف كه درمقابل مدارس اقدام به اجراي عمليات هاي خطرناك مي كنند، تجمع‌هاي جوانان و افراد معلوم الحال در اطراف مدارس، اخلال گران درنظم عمومي برخورد جدي خواهد شد.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر