logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۹
[ شناسه خبر : ۱۲۷۳۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس کل دادگستری استان زنجان به موج رسا خبر داد

تشکیل بیش از 90 پرونده فساد دستگاه‌های اجرایی در استان زنجان/ پای مفسدین را از استان خواهیم برید

تشکیل-بیش-از-90-پرونده-فساد-دستگاه‌های-اجرایی-در-استان-زنجان-پای-مفسدین-را-از-استان-خواهیم-برید-

رئیس کل دادگستری استان زنجان از تشکیل بیش از 90 پرونده فساد دستگاه‌های اجرایی در استان زنجان خبر داد.

حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ شعار ما در دستگاه قضایی است، اظهار کرد: حیف است که ما کنار مردم خوب و نازنین استان زنجان نباشیم، ما افتخار داریم که امروز خدمت گذار مردم ولایتمدار و خوب استان زنجان هستیم.

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم خدمت گذار خوبی برای مردم استان زنجان باشیم، ابراز کرد: ما در بحث برخورد با فساد مصمم هستیم و هیچ خط قرمزی نداریم. فساد، فساد است و در این راستا مدیرکل، مدیرعامل، افراد وابسته به دولت و دستگاه قضایی و ... باید پاسخگو باشند.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه اکنون تیم بازرسی و نظارت را فعال کردم که به صورت کامل فضا را رصد و نظارت می‌کنند، عنوان کرد: به مسئولان تاکید کردم که در مسیر درست خدمتی قرار گیرند و ما نیز وظیفه داریم از آنها حمایت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اگر مسئولان از مسیر درست خدمتی خارج شوند، پایشان را خواهیم برید، گفت: اکنون پرونده مدیرعامل سابق آبفار استان خارج از نوبت رسیدگی می‌شود و بعد از تکمیل تحقیقات توضیحات تکمیلی را ارائه خواهیم داد.

صادقی‌نیارکی با بیان اینکه ما در استان زنجان پرونده‌ها را در سریع‌ترین زمان ممکن مورد رسیدگی قرار می‌دهیم، ادامه داد: در بحث اجرای احکام اقدامات خوبی انجام شده و برخی از موارد را که سالها مانده بود را به سرانجام رساندیم.

وی با اشاره به اینکه در این موارد هرگز کوتاه نخواهیم آمد، افزود: شاید اشکال کار ما این باشد که اطلاع رسانی ما کمی ضعیف است والا اقدامات بسیار خوبی در استان انجام شده است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه در بحث اجرای احکام و پرونده‌های سنگین جزو استانهای کم نظیر هستیم، اظهار کرد: آثار و تبعات این اقدامات قابل مشاهده است، به طوری که آمار جرائم در استان 56 درصد کاهش یافته است.

وی بیان کرد: زود رسیدگی کردن نکته بعدی است که ما در استان به آن توجه کردیم که در این راستا اتفاقی که در یکی از شهرستانهای استان افتاده بود را در عرض چهار ماه به سرانجام رسانده و مجرم را به سزای عملش  رساندیم.

صادقی‌نیارکی با تاکید بر اینکه این اقدامات قاطع آثار خوبی را در جامعه به جای می‌گذارد، گفت: از حضور نیروهای ارزشی و مردم ولایتمدار استان که حساسیت‌های خوبی را نشان می‌دهند، تشکر کرده و انتظار دارم در هرجا نارسایی می‌بینند به اطلاع ما برسانند.

وی بیان کرد: از همه مردم استان می‌خواهم در هر دستگاه دولتی و یا عمومی غیردولتی و ... نارسایی و فسادی را مشاهده می‌کنند به دستگاه قضایی منتقل کنند تا یک جامعه خوب و در شان جمهوری اسلامی درست کنیم.

عالی‌ترین مقام قضایی استان زنجان با تاکید بر اینکه نباید نگاه بالا به پایین به مردم داشته باشیم، خاطرنشان کرد: باید با مردم باشیم نه بر مردم.

وی با اشاره به پرونده‌های فساد تشکیل شده در حوزه فساد دستگاه‌های اجرایی عنوان کرد: اکنون پرونده‌های فساد دستگاه‌ها از 93 مورد گذشته است، ما در این حوزه هیچ سستی را تحمل نخواهیم کرد.

این مسئول با بیان اینکه این تشکیل پرونده‌ها و هشدارها درصدی از مشکلات را حل کرده است، گفت: این  مطالبه گری و اقدامات این چنینی در استان همه چیز را در ریل خود قرار داده اما هنوز راضی نیستیم.

وی با اشاره به اینکه مردم حس خواهند که چه اتفاقات مبارکی در حوزه قضایی استان افتاده است، افزود: مردم دستگاه قضایی را پناهگاه خود ببینند و مفسدین نیز بدانند که جایی در این استان نخواهند داشت.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر