logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۱۹
[ شناسه خبر : ۱۲۷۱۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس بازرسی سازمان صنعت و معدن استان زنجان:

افزایش نظارت بر بازار لوازم‌التحریر توسط گشت‌های نظارتی در زنجان/ 30 بازرس در استان زنجان فعال است

افزایش-نظارت-بر-بازار-لوازم‌التحریر-توسط-گشت‌های-نظارتی-در-زنجان-30-بازرس-در-استان-زنجان-فعال-است

رئیس بازرسی سازمان صنعت و معدن استان زنجان با اشاره به افزایش نظارت بر بازار لوازم‌التحریر گفت: در صورت مشاهده تخلف برخورد قانونی با متخلفان بدون هیچ اقماضی انجام می‌شود.

اسماعیل مسلمی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در زنجان با اشاره به افزایش نظارتها از اصناف عرضه کننده لوازم التحریر در سطح استان زنجان اظهار کرد: نظارتها تا 15 شهریورماه ادامه دارد.

وی تصریح کرد: در سطح استان زنجان 30 بازرسان فعال بوده و 15 بازرس نیز در زنجان فعالیت دارند و از مراکز عرضه لوازم التحریر بازدید می کنند.

رئیس بازرسی سازمان صنعت و معدن استان زنجان عنوان کرد: مراکز عرضه کننده کیف و کفش انجام می شود در کنار این بازرسی بحث نظارت بر نمایشگاه لوازم التحریر نیز انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه با 115 غرفه در زنجان تشکیل شده است عنوان کرد: 17 غرفه لوازم التحریر عرضه می کنند.

مسلمی بیان کرد: بازرسان در سطح استان در بحث جلوگیری از عرضه کالاهای قاچاق و در نمایشگاه نیز در بحث رسیدگی به شکایات و جلوگیری از گران فروشی فعالیت می کنند.

وی خاطر نشان کرد: در نمایشگاه یک غرفه نیز جهت عرضه دفترچه های دانش آموزی با قیمت مصوب ایجاد شده است و در این غرفه کاغذ A4  و A3 نیز با قیمت مصرب عرضه می شود.

رئیس بازرسی سازمان صنعت و معدن استان زنجان بیان کرد: قیمت عمومی لوازم دفاتر مشق دانش آموزی امسال نسبت به سال گذشته تقریبا افزایش دو برابری دارد و این افزایش قیمت تنها مختص استان زنجان نیست.

وی بیان کرد: برخی از لوازم التحریر که وارداتی بوده و یا مواد اولیه آن با ارز نیمایی وارد می شود افزایش قیمت دارند عنوان کرد: اکثر دفاتر مشق دانش آموزی تولید داخلی بوده ولی مواد اولیه آنها بیشتر وارداتی است و این امر موجب افزایش قیمت ها شده است.

مسلمی بیان کرد: در استان زنجان واردات مستقیم لوازم التحریر از خارج کشور وجود ندارد و اصناف استان بیشتر لوازم التحریر خود را از تهران تامین می کنند.

وی عنوان کرد: بازرسان در بازرسی از مراکر عرضه لوازم التحریر فاکتورهای خرید را بررسی می کنند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف تشکیل پرونده جهت برخورد قانونی انجام می شود.

رئیس بازرسی سازمان صنعت و معدن استان زنجان خاطر نشان کرد: بیشتر تخلفاتی که در استان زنجان وجود دارد بحث عدم درج قیمت روی کالاها بوده و دومین مورد نیز گرانفروشی است.

//ع

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر