logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۵
[ شناسه خبر : ۱۲۶۸۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون وزیر کشور:

11 درصد تولید ناخالص ملی از قبل مقوله اعتیاد هزینه می شود/نرخ خام و میزان طلاق در کشور ثابت مانده است

11-درصد-تولید-ناخالص-ملی-از-قبل-مقوله-اعتیاد-هزینه-می-شود-نرخ-خام-و-میزان-طلاق-در-کشور-ثابت-مانده-است

معاون وزیر کشور گفت: در حوزه اعتیاد 170 هزار میلیارد تومان معادل یازده درصد تولید ناخالص ملی از قبل مقوله اعتیاد هزینه می دهیم.

به گزارش موج رسا; تقی رستم وندی امروز در کارگروه اجتماعی،فرهنگی،سلامت،زنان و خانواده،اظهار داشت: بحث آسیب های اجتماعی مختص کشور نیست و در بررسی تطبیقی با برخی کشور به دلیل داشتن فرهنگ،دین، ارق ملی و انسجام اجتماعی و تاریخ بلند مدت ما وضعیت بهتری داریم.

وی با بیان اینکه روند آسیب های اجتماعی در چند سال اخیر روند افزایشی بوده است، افزود: 19 درصد مصرف مواد مخدر در جهان در یک دهه اخیر افزایش یافته است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در کشور ما طی دو دهه اخیر غفلتی از حوزه اجتماعی صورت رفت ک برخی شاخص ها تصاعدی افزایش یافت.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در سه سال گذشته جلسات متعددی در این زمینه برگزار شده است، افزود: برخی موتورهای تولید آسیب در کشور فعال است که اگر کنترل نکنیم باید انتظار داشته باشیم افزایش یابد.

رستم وندی کارآمدی و ناکارآمدی را یکی از موتورهای قابل ذکر عنوان گرد و گفت: عدم توازن در کشور هنوز مدیریت نشده است اگر چه خدمات خوبی نیز ارائه می شود اما در حوزه فقر زدائی هنوز نتایج خوبی نگرفته ایم.

وی یادآور شد: با وجود اختصاص منابع عدم تمرکز ساختاری و موازی کاری و پراکنده کاری موجب شده تا موفقیت های مطلوبی در این زمینه کسب نشود.

این مسئول تصریح کرد: در حوزه امداد رسانی و خدمات اجتماعی نیز با وجود فعال بودن بخش های مختلف به دلیل عدم مدیریت عالی شاهد نیاز مردم به خدمات گسترده هستند که نتوانسته ایم پاسخگو باشیم.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه با وجود اختصاص منابع سرمایه گذاری لازم در گلوگاه ها انجام نمی شود، افزود: در حوزه اعتیاد 170 هزار میلیارد تومان معادل یازده درصد تولید ناخالص ملی از قبل مقوله اعتیاد هزینه می دهیم.

وی مشارکت مردم را در حل آسیب های اجتماعی مهم دانست و گفت: قوانین شفاف و برنامه ریزی مشخص می تواند در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی موثر واقع شود.

این مسئول با بیان اینکه در حوزه کنترل آسیب های اجتماعی باید به سمت فنآوری های نوین برویم، افزود: توفیقات مطلوبی در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی به دست آمده است و ظرف سه چهار سال اخیر نرخ خام و میزان طلاق در کشور ثابت مانده است.

معاون وزیر کشور ادامه داد: مسائل اجتماعی همانند مسائل عمرانی نیست و مثل شبکه به هم متصل است و زمانبر است و باید مستمرا برنامه های پیگیری و نظارت شود.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر