logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۰
[ شناسه خبر : ۱۲۶۵۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور:

تعامل مطلوب بنیاد مسکن استان و استانداری روند توسعه روستاها را سرعت بخشیده است/ فعالیت در روستاها به هیچ وجه متوقف نمی شود

تعامل-مطلوب-بنیاد-مسکن-استان-و-استانداری-روند-توسعه-روستاها-را-سرعت-بخشیده-است-فعالیت-در-روستاها-به-هیچ-وجه-متوقف-نمی-شود

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور گفت: تعامل مطلوب بنیاد مسکن استان و استانداری روند توسعه روستاها را سرعت بخشیده است.

به گزارش موج رسا; جلسه مشترک بررسی وضعیت روستاهای شهرستان های ایجرود و ماهنشان با حضور  شاملو معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور ، صنعتی منفرد مدیرکل بنیاد مسکن استان امروز برگزار شد.

این جلسه که با حضور  خاتمی نماینده مردم شهرستان های ایجرود و ماهنشان در مجلس شورای اسلامی ، حجت الاسلام و المسلمین مقدمی امام جمعه شهرستان ایجرود ، باب اله فتحی فرماندار این شهرستان و جمعی از معاونین و مدیران استانی و شهرستانی همراه بود، در خصوص مشکلات موجود در این شهرستان ها رایزنی و گفت و گو شد.

در ابتدا شاملو معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور بر اقدامات مثبت و ارزشمند بنیاد مسکن استان در سطح روستاها اشاره کرد و گفت: با توجه به تعامل و هماهنگی های لازم بین بنیاد مسکن استان، استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی اقدامات مطلوبی در استان به ویژه در زمینه منظومه های روستایی و جذب اعتبارات قیر یارانه ای انجام شده است.

وی به مطالعات منظومه های روستایی در استان زنجان  اشاره کرد و ادامه داد: منظومه های روستایی  به عنوان طرحی که ماهیت  یکپارچه و فرابخشی دارد  هم اکنون در استان زنجان بصورت پایلوت در حال انجام است و طی ماه های اینده به پایان خواهد رسید.

وی با بیان اینکه، بر اساس این طرح  ظرفيت ها و محدوديت هاي توسعه روستاها مطالعه، برنامه ريزي و عملياتي مي شود، خاطر نشان کرد: بر اساس این طرح فرمانداران  با شناخت ظرفيت ها و محدوديت هاي توسعه هر روستا از نظر اقتصادي،اجتماعي،عمراني و فرهنگي در بحث سرمایه گذاری ها سندی علمی خواهند داشت که می تواند بسیار اثرگذار باشد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور  با اشاره به تلاش مضاعف این نهاد انقلابی  در خصوص آباداني روستاها و زدودن محروميت از چهره روستاها به ویژه در شهرستان ایجرود اظهار کرد: توسعه روستاها امری ضروری است، چرا که خالی شدن روستاها از جمعیت از عوامل اصلی مشکلات کشور به شمار می آید.

وی تصریح کرد: بنیاد مسکن تلاش دارد که فعالیت در روستاها علی رغم کاهش اعتبارات و محدودیت ها به هیچ وجه متوقف نشود.

شاملو به بازنگری طرح هادی در سطح کشور اشاره کرد و افزود: یکی از راه حل ها اولویت بندی روستاها است و می توان گفت بازنگری ها گاها نیاز به تغییرات عمده ندارد و مشکلات مردم در این زمینه قابل حل است.

وی بر ضرورت هماهنگی و هم افزایی دستگاه ها و نهادها در راستای حل مشکلات روستائیان تاکید کرد و گفت: تمامی دستگاه ها و نهادها در راستای حل مشکلات و توسعه روستاها وظایف  مشخصی دارند و بایستی دستگاه ها مکمل یکدیگر باشند.

شاملو  به ایمن سازی در روستاها و  خسارت های ناشی از بارندگی های اخیر در سطح استان اشاره کرد و گفت: بنیاد مسکن استان با رای زنی های صورت گرفته به خوبی توانسته اعتبارات و تسهیلات خوبی در این زمینه جذب نماید.  

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه، گردشگری روستایی یکی از فاکتورهای توسعه اقتصادی روستاهابه شمار می آید که این امر مستلزم ایجاد زیرساخت های لازم است.، افزود: استان زنجان ظرفیت های بالایی در این زمینه دارد، که می توان گفت روستای درسجین نمنه بارز این موضوع است .

سپس  صنعتی منفرد ضمن ارائه گزارشی در خصوص فعالیت های این نهاد انقلابی به ویژه در سطح روستاها ، از حمایت های صورت گرفته از سوی بنیاد مسکن کشور به ویژه در حوزه عمران روستایی تشکر نمود و اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، همواره در راستای محرومیت زدایی و توسعه و پیشرفت استان به ویژه امر محرومیت زدایی در سطح روستاها  پیشتاز و گام های مطلوبی برداشته است.

وی ادامه داد: درراستای توسعه روستاها و اجرای طرح های هادی هم افزایی و هماهنگی مناسبی بین بنیاد مسکن استان و استانداری وجود دارد.

صنعتی منفرد به مطالعات منظومه های روستایی در استان با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی اشاره کرد و گفت: استان زنجان به عنوان اولین استانی  در کشور است که مطالعات منظومه های روستایی در 17 بخش  آن در حال تهیه می باشد.

سپس خاتمی به  مشکلات  موجود در روستاهای شهرستان های ایجرود و ماهنشان اشاره کرد و گفت: برای اجرای طرح های هادی نیازمند جذب اعتبارات بیشتری به ویژه در خصوص قیر یارانه ای هستیم که امیدواریم با کمک بنیاد مسکن این موضوع حل شود.

وی  جابجایی برخی  روستاهای در معرض خطر و سیل را ضروری دانست و ادامه داد: برخی  روستاها در سطح شهرستان های ایجرود و ماهنشان به علت واقع شدن در مسیر سیلاب، مشمول جابجایی هستند که در این زمینه باید اقدامات اساسی صورت گیرد.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر