logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۲۱
[ شناسه خبر : ۱۲۶۴۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس نظام مهندسی معدن استان زنجان:

دریافت بدون حساب و کتاب حقوق دولتی معدنکاران را زمین‌گیر کرده است/ هیچ اقدامی در حوزه احیای معادن اتفاق نمی افتد

دریافت-بدون-حساب-و-کتاب-حقوق-دولتی-معدنکاران-را-زمین‌گیر-کرده-است-هیچ-اقدامی-در-حوزه-احیای-معادن-اتفاق-نمی-افتد

رئیس نظام مهندسی معدن استان زنجان با اشاره به عدم فعالیت منابع طبیعی در حوزه احیای معادن در استان زنجان گفت: هیچ اقدامی در حوزه احیای معادن اتفاق نمی افتد و این کار باعث افزایش هجمه‌ها به معدنکاران می‌شود.

 

رضا کشاورزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به مشکلات معدنکاران و احیای معدن در استان زنجان اظهار کرد: چیزی بنام احیای معادن در استان زنجان اتفاق نمی افتد.

وی تصریح کرد: نه تنها در استان زنجان بلکه در کل کشور هم هیچ اهمیتی به احیای معادن داده نمی شود و این باعث می شود همه هجمه ها بر علیه معدنکاران باشد.

رئیس نظام مهندسی معدن استان زنجان با اشاره به اینکه ماهیت معدن تخریب است و فعالیت خیلی از کارنجات در استان زنجان به فعالیت معادن بستگی دارد افزود: اگر بخش معدن در استان زنجان بخوابد خیلی از کارنجات در استان زنجان تعطیل می شود.

وی با بیان اینکه 12 درصد از درآمد معدنکاران برای کار احیا به حساب منابع طبیعی واریز می شود ولی در عمل اتفاقی در احیا نمی افتد بیان کرد: در حال حاضر در معدن کوچک استان به طور متوسط 6 نفر مشغول بکار هستند.

بیشتر بخوانید:

روستاها باید از موهبت معادن برخوردار شوند

کشاورزی به تاثیر فعالیت معادن بر اقتصاد استان بیان کرد: اگر معادن نباشد بخش زیادی از اقتصاد استان با مشکل مواجه می شود.

وی با اشاره به اینکه آمار همه معادن تعطیل شده به منابع طبیعی استان ارسال شده است افزود: متاسفانه در امر احیا کاری اتفاق نمی افتد.

رئیس نظام مهندسی معدن استان زنجان با اشاره به اینکه بیش از 300 معدن در استان زنجان وجود دارد عنوان کرد: در حال حاضر از این تعداد نزدیک به 160 تا 170 معدن فعال است.

وی با بیان اینکه با اشاره به اینکه منابع طبیعی می تواند در احیای معادن فعال استان زنجان نیز کار احیا را انجام دهد افزود: سین کار در برخی از معادن غیرفعال می شود یعنی کار برداشت ماده معدنی اتفاق نمی افتد در این بخش‌ها می شود کار احیا اتفاق بیفتد که در استان زنجان هیچ کاری انجام نمی شود.

کشاورزی بیان کرد: اگر درآمد 12 درصدی که از معدنکار گرفته نشود خود معدنکاران در کار احیا خیلی خوب می توانند اقدام کنند.

وی در مورد میزان اشتغالزایی حوزه معدن در استان زنجان بیان کرد: 85 درصد اشتغال استان زنجان در حوزه معدن و صنایع معدنی اتفاق می افتد.

رئیس نظام مهندسی معدن استان زنجان به مشکلات فعلی معدنکاران در استان زنجان اشاره و ابراز کرد: در حال حاضر 120 محدوده معدنی که در استان زنجان از منابع طبیعی استعلام شده که از این تعداد تنها با 10 محدوده موافقت شده است.

وی با اشاره به اینکه اگر پهنه های معدنی همانند گذشته محدود بود بهتر از وضعیت فعلی بود و این وضعیت با گذشته که پهنه ها بلوکه بود هیچ تفاوتی ندارد عنوان کرد: معارضین محلی نیز از دیگر مشکلاتی است که معدنکاران با آن مواجه هستند و منابع طبیعی نیز در این راستا اقدامی انجام نمی دهد در حالی که واگذاری معادن براساس قانون اتفاق می افتد.

کشاورزی با اشاره به دریافت حقوق دولتی بدون حساب و کتاب از معدنکاران خاطر نشان کرد: دریافت حقوق دولتی از معدنکاران بدون هیچ حساب و کتابی انجام می شود و این اقدام معدنکاران را زمین گیر کرده است.

وی پایین بودن تکنولوژی معادن را از دیگر مشکلات مهم این حوزه عنوان کرد و گفت: مشکلات تحریم باعث شده حوزه معادن محروم از تکنولوژی جدید باشد و در این حوزه از ادوات قدیمی استفاده می شود.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر