logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۱
[ شناسه خبر : ۱۲۶۴۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
حجت‌الاسلام صادقی نیارکی در گفت‌وگو با موج رسا:

اگر باغشهر خوب است، باید برای همه خوب باشد/ دستگاه متولی به جای صیانت و پیشگیری خودش باغشهر ایجاد کرده است

اگر-باغشهر-خوب-است،-باید-برای-همه-خوب-باشد-دستگاه-متولی-به-جای-صیانت-و-پیشگیری-خودش-باغشهر-ایجاد-کرده-است

رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه نگاه‌های تبعیض آمیز پذیرفته نیست، گفت: اگر باغشهر خوب است، باید برای همه خوب باشد.

حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به عزم جدی دستگاه قضایی در خصوص موضوع باغشهرها اظهار کرد: بنده گناه کسانی که باغشهرها را ایجاد کرده و اکنون مالک محسوب می شوند را سبک تر می دانم یعنی مشکل اصلی از مسئولین امر بوده است.

وی با بیان اینکه دستگاه متولی موضوع به جای صیانت و پیشگیری خودش باغشهر ایجاد کرده است، افزود: افراد متمول نیز از این فرصت استفاده کرده و چندین ویلا در این باغشهرها دارند و سوال اینجاست که چرا جلوی اینها گرفته نشده است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه البته ما به دنبال اضافه کردن مشکلات نیستیم، ابراز کرد: ما می‌خواهیم مشکل مردم را حل کنیم اما در عین حال کسانی که در انجام وظایف کوتاهی و سهل انگاری کرده و چنین مشکلاتی را برای مردم ایجاد کردند، باید پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه اختلاف طبقاتی خوب نیست، خاطرنشان کرد: ما در ایجاد باغشهرها حرف‌مان این است که اگر باغشهر خوب است برای همه خوب است و چرا یک  عده دارند و عده‌ دیگر ندارند و چرا با کسانی که به دنبال ایجاد یک آلونک هستند برخورد شده و تخریب می‌شود اما سراغ کسی که 400 متر ویلا داشته و مرکز فساد ایجاد کرده نرفتید؟

حجت‌الاسلام  صادقی نیارکی با اشاره به اینکه در موضوع باغشهرها حرف ما این است که نگاه‌های تبعیض آمیز نباید صورت گیرد، گفت: چرا اکنون عده‌ای به قانون عمل نمی‌کنند؟ در حالی که قانون می‌گوید باید به خانه کارگری در باغها مجوز بدهید آیا کسی که باغ پنج هزار متری و دو هزار متری دارد حق ایجاد  یک انباری و نمازخانه را ندارد؟ وقتی دستورالعمل ها این  اجازه را می‌دهد چرا این اجازه به مردم داده نمی‌شود؟

وی با بیان اینکه ما در بحث باغشهرها با رفتارهای تبعیض آمیز و خلاف قانون مواجهیم، بیان کرد: بیشتر حرف ما با  مسئولان است که با کارگروهی که با دستور آیت الله رئیسی تشکیل شده قرار است به این موضوعات رسیدگی کرده و تصمیم گیری قاطع کنیم.

عالی‌ترین مقام قضایی استان زنجان با اشاره به اینکه تا جایی که قانون اجازه می‌دهد، باید مجوز داد، اظهار کرد: با کسانی که با استفاده از رانت، نفوذها، تهدید، تطمیع، واسطه‌ها و ارتباطات ناسالم خلاف قانون عمل کردند، برخورد جدی خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: هر مسئولی که در انجام وظیفه کوتاهی کرده منتظر برخورد دستگاه قضا باشد.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر