logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۶
[ شناسه خبر : ۱۲۶۱۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

امام خمینی(ره) با هیچ رهبر سیاسی قابل مقایسه نیست/ دفاع از آرمان های انقلاب و امام (ره) یکی از وظایف دانشجویان خط امام است

امام-خمینی(ره)-با-هیچ-رهبر-سیاسی-قابل-مقایسه-نیست-دفاع-از-آرمان-های-انقلاب-و-امام-(ره)-یکی-از-وظایف-دانشجویان-خط-امام-است

نماینده ولی فقیه در استان زنجان به نقل از مقام معظم رهبری گفت: امام خمینی (ره) با هیچ رهبر سیاسی در دنیا قابل مقایسه نیست.

به گزارش موج رسا; آیت الله علی خاتمی در افتتاحیه یازدهمین دوره آموزشی خط امام (ره) بسیج دانشجویی استان زنجان با اشاره به لزوم تبیین اندیشه و خط امام (ره) اظهار کرد: ما اگر بخواهیم خط امام را بشناسیم باید صحیفه نور را مطالعه کنیم.

وی با شاره به اینکه رهبری 30 سال شاگرد خط امام بوده است، ابراز کرد کسی مانند رهبری نمی تواند خط امام را به این زیبایی تعبیر نماید و ایشان شا'رد مکتب فقهی و سیاسی امام (ره) بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه رهبری می گویند شخصیت امام با هیچ کدام از رهبران دنیا قابل مقایسه نیست، بیان کرد: او را  فقط با پیامبران و اولیا و معصومان (ع) می توان مقایسه کرد.

وی با بیان اینکه امام شاگرد و دنباله رو پیامبران و معصومین (ع) بود، خاطر نشان کرد: به همین دلیل نمی توان او را با سایر رهبران سیاسی دنیا مقایسه اش کرد.

خاتمی با اشاره به پیام رهبری برای چهلمین روز رحلت امام (ره) افزود: برای تبین شخصیت امام ، آن انسان والا، آن مسلمان وارسته بهتر از آن نیست که به قرآن پناه ببریم و اورا در لابه لای آیه های هدایت گر قرآن که به توصیف بندگان صالح خدا پرداخته است باز جوییم.

وی با بیان اینکه اگر در قرآن ویژگی های بندگان برجسته خدا را ببینیم نمونه آن بندگان صالح در زمان امروز امام خمینی (ره) است ابراز کرد: اگر مولفه های بندگان صالح مانند هجرت، جهاد، ایمان و... را ببنیم تمامی آنان در امام (ره) است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به تقسیم شدن دنیا به بلوک شرق و غرب در زمان وقوع انقلاب اسلامی افزود: در  آن زمان هر حکومت برای حفظ حیات خود، حکومت معنوی یکی از این بلوک را می پذیرفت.

وی با اشاره به اینکه در وقوع انقلاب اسلامی تمامی خبرنگاران و رسانه ها به دنبال تحلیل کمونیستی یا لیبرال بودن انقلاب بودند، بیان کرد: امام راحل با شعار نه شرقی و نه غربی هر دو بلوک شرق و غرب را نفی کرد.

خاتمی با اشاره به اینکه عزت امروز ایران به دلیل اندیشه و خط امام (ره) است، خاطر نشان کرد: اکنون ایران به جایی رسیده است که کسی رئیس جمهور دیوانه آمریکا را جدی نمی گیرد.

وی با اشاره به تلاش های بلوک شرق و غرب برای ازبین برد اسلام افزود: در زمانی که تمامی تلاش شرق و غرب برای ازبین بردن اسلام به کار گرفته شد امام اسلام را زنده کرد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان پاسداری از آرمان های امام را در حال حاضر وظیفه اصلی جوانان دانسته و ابراز کرد: رهبری نیز در گام دوم برای جوانان وظایف بزرگی را مشخص کرده است.

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به خاطرات هشت سال دفاع مقدس بیان کرد: همین رشادت ها و فداکاری ها کشور ا به این درجه از عزت و افتخار رسانده است.

وی با بیان خاطرات شهدای دانشجو در جمع دانشجویان خط امام یادآور ایمان و تقای شهدای دانشجو در هشت سال دفاع مقدس شد و افزود: شهید روغنی در یکی از روز های سخت جنگ جبهه را بهترین دانشگاه دانسته و به همین دلیل تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی را رها کرده است تا در این دانشگاه تحصیل کند.

جهانبخش کرمی بیان کرد: شهید روغنی گفته است که ما آمدیم اینجا درس یاد بگیریم و به بقیه نیز یاد بدهیم که چگونه از انقلاب و اسلام دفاع کنند.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر