logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۲۷
[ شناسه خبر : ۱۲۶۰۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
در جلسه شورای بازرسی مطرح شد

سفرهای روستایی استاندار زنجان از ابتدای مهر ماه آغاز می‌شود/ درخواست استاندار از سازمان بازرسی برای معرفی مدیران موفق استان زنجان

سفرهای-روستایی-استاندار-زنجان-از-ابتدای-مهر-ماه-آغاز-می‌شود-درخواست-استاندار-از-سازمان-بازرسی-برای-معرفی-مدیران-موفق-استان-زنجان

استاندار زنجان از سازمان بازرسی برای معرفی مدیران موفق استانی درخواست کرد و گفت: از مهرماه امسال سفرهای استانی را آغاز خواهیم کرد.

به گزارش موج رسا; فتح اله حقیقی امروز در جلسه شورای بازرسی در مورد استفاده از نیروهای جوان در این سازمان اظهار کرد: استفاده از ظرفیت های جوانان یکی از موضوعات مهمی بوده که باید مورد توجه قرار گیرد و جای خرسندی و ارزش دارد که در این سازمان از نیروهای جوان و فارغ التحصیلان دانشگاه‌های برتر کشور بکار گیری شده است.

وی در مورد خروج مدیران از استان بدون اجازه تصریح کرد: در حال حاضر هیچ مدیری بدون اجازه از استان خارج نمی شود و همچنین مدیری نداریم که در استان ساکن نباشد.

استاندار زنجان با تاکید براستفاده از نیروهای بومی در حوزه مدیریتی در استان زنجان بیان کرد: تمام تلاش خود را کردم تا مدیرانی که انتخاب می شود بومی باشد.

وی بیان کرد: تلاش کردم این روند در شهرستان نیز اجرا و مدیرانی که در سطح شهرستانها انتخاب می شود از افراد بومی خود شهرستان باشد.

حقیقی با اشاره به اینکه تمام تاکیدم بر این است که مدیران زنجانی باشند افزود: این رویکرد را در سطح استان با جدیت دنبال کردم.

وی در مورد اقدامات انجام شده در مورد سیل در سطح استان زنجان افزود: در ابتدای امسال در این حوزه اقدامات قابل توجهی انجام شد و در 4 شهرستان ستاد بحران به منظور جلوگیری از خسارتهای احتمالی در کمترین زمان تشکیل شد.

استاندار زنجان در مورد حضور میدانی در روستاها و سطح شهرستان افزود: تا زمانی که در استان زنجان حضور یافتم به 110 روستا رفتم و مشکلات این روستاها جهت برطرف شده آنها احصا و اقدام شده است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای مهر ماه نیز سفر به روستاها را آغاز خواهم کرد گفت: تمام تلاشم این بوده جلسات محوری را در بیرون از استانداری برگزار کنم و رفع موانع تولید از جمله این جلسات بوده که در محل خود کارنجات برگزار می شود.

حقیقی با اشاره به اینکه تا زمانی که در استان زنجان حضور یافتم حتی یک واحد تولیدی تعطیل نشده و کارخانه روغن نباتی نیز به دلیل مشکلات خاصی که با ان مواجه بوده فعالیت نمی کند افزود: تا پایان امسال نیز 7 واحد تولیدی بزرگ به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به اینکه حجم سرمایه گذاری این واحدها بالای 2 هزار و 500 میلیارد تومان بوده است عنوان کرد: اقدامات لازم نیز جهت بازگرداندن دو واحد تولیدی به چرخه تولید نیز از دیگر اقدامات انجام شده در سطح استان است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه یکی از این واحدها 10 و یکی هم 15 سال بوده که به دلیل مشکلاتی تعطیل شده بود خاطر نشان کرد: مشکلات واحدهای تولیدی در سطح استان پیگیری می شود.

وی با اشاره به اینکه همه تلاش ما این است که استان زنجان در سطح ملی مطرح شود افزود: باید تمام تلاش خود را بکار بگیریم تا استان زنجان در جایگاه بالاتری در سطح استان دیده شود.

حقیقی با تاکید بر چابک سازی در مدیریت افزود: به مردم دروغ نگفتن و وعده های دروغ ندادن خود چابک سازی بوده که باید مورد توجه جدید قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه اجرای پروژه ها باید براساس اولویت بندی باشد افزود: این روند در استان زنجان اجرا می شود.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه باید امروز شرایط به گونه ای باشد که مردم آرامش داشته باشند عنوان کرد: مهم این است که ما بتوانیم برای آسایش مردم کارهای موثری انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه برخورد با فساد در جامعه باید باشد و همچنین باید به ریشه فساد هم توجه شود عنوان کرد: بازرسی دستگاه موفق را هم به ما معرفی کند چرا که نباید مدیران جسور و صادق را نادیده بگیریم.

حقیقی با اشاره به اینکه تبعیض در بازرسی یک آفت وحشتناکی است و نباید این اتفاق در بازرسی ها بیفتد عنوان کرد: در بازرسی ها نیز باید شرایط در نظر گرفته شود مانند شرایط فعلی که انجام برخی از تعهدات را مشکل میکند کمک کنیم تا کسانی که تعهد دادند بتواند به تعهدات خود عمل کند.

وی همچنین با اشاره به اینکه موضوع تراریخته و امنیت غذایی افزود: در حوزه بیماریهای واگیر دار اقدامات قابل توجهی در سطح استان و کشور انجام شده و در حال حاضر باید در حوزه بیماریهای غیرواگیر اقدام شود.

استاندار زنجان خاطر نشان کرد: به عنوان مثال باید گفت جهادکشاورزی اقدامات کنترلی در استفاده سم و کودشیمیایی در تولید محصولات کشاورزی داشته باشد و یا اموزش و پرورش در حوزه امنیت غذایی برای دانش آموزان آموزش های لازم را بدهد.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر