logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۰۹
[ شناسه خبر : ۱۲۶۰۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارشناس مسائل حقوقی در گفت‌وگو با موج رسا:

نشر اکاذیب جرم است/ برخورد با افراد و رسانه‌های متخلف در خصوص دروغ دختر آبی با دادگاه صالح است/ برخی سیاسیون دانسته و یا ندانسته در زمین دشمن بازی می‌کنند

نشر-اکاذیب-جرم-است-برخورد-با-افراد-و-رسانه‌های-متخلف-در-خصوص-دروغ-دختر-آبی-با-دادگاه-صالح-است-برخی-سیاسیون-دانسته-و-یا-ندانسته-در-زمین-دشمن-بازی-می‌کنند-

کارشناس مسائل حقوقی با بیان اینکه نشر اکاذیب جرم است گفت: در خصوص نشر اکاذیب از طرف افراد رسانه ها باید دادگاه صالح تصمیم گیری و برخورد کند.

حسن طغرانگار در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به نشر اکاذیب در خصوص دروغ دختر آبی اظهار کرد: در خصوص این مسئله دادگاه صالح باید تصمییم گیری و برخورد کند.

وی با اشاره به آماده نبودن فضای فرهنگی و حقوقی کشور برای حضور بانوان در ورزشگاه ها ابراز کرد: این مسئله در زمان مناسب و به دور از هر گونه احساسات و به صورت منطقی باید برسی شود.

این حقوقدان با اشار به جرم بودن نشر کاذیب در قانون کشور افزود: نشر اکاذیب طبق ماده 68=98 قانون تعزیرات تعریف و مجازات آن از 2ماه تا 2سال و تا 74 ضربه شلاق است.

وی با بیان اینکه این قانون برای مطبوعات، شبکه ها اجتماعی و سایت ها طبق قانون جرایم رایانه ای مورد پیگیری است بیان کرد: در ماده 18 جرائم رایانه ای مصوبه سال 88 نشر اکاذیب جرم است و مجازات آن از 91 روز تا 2سال حبس ویا از 5میلیون ریال تا 40ملیون ریال و یا هر دو مجازات در نظر گرفته شده است.

طغرانگار با بیان اینکه هزینه 40 میلیون ریال برای یک رسانه رقم بسیار پایینی است خاطر نشان کرد: این مجازات برای یک رسانه کم است واین مسئله می تواند مورد بحث در بین حقوقدانان قرار گیرد.

وی با اشاره به صحبت های علی مطهری و پروانه سلحشور بیان کرد: هر شخصی در هر جایگاه و مقام در راستای نشر اکاذیب قدم بردارد و یک واقعیت را وارونه نشان دهد نه نتها به حل مشکل کمک نمی کند بلکه این مشکل را شدت می بخشد و ای مسئله تبعات حقوقی و سیاسی خود را دارد.

این حقوقدان با اشاره به رفتارهای برخی افراد و رسانه ها در کشور افزود: این نظام دشمنان بسیاری دارد و برخی این افراد مدیریت شده و برخی سهوا در زمین دشمن بازی می کنند و دشمنان را به اهداف خود می رسانند.

وی با اشاره به اینکه این نوع فضا سازی در کشور همیشه از طرف مغرضان داخلی در ایران اتفاق می افتد بیان کرد: در چند سال گذشته نیز ما شاهد این مسئله بودیم که برخی از افراد به صورت مستقیم برای دشمنان در ایران اهداف آنها را دنبال می کردند.

//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر