logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۰۰
[ شناسه خبر : ۱۲۵۴۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]

آش سوخته بی‌بی‌سی با هیزم پادوهای داخلی

آش-سوخته-بی‌بی‌سی-با-هیزم-پادوهای-داخلی

آرایش جدید رسانه های ضد ایرانی و عوامل داخلی آنها به خوبی نشان می دهد این جریان در تکاپوی ایجاد ناامنی و تنش در ماه‌های آینده و روزهای منتهی به انتخابات است.

به گزارش موج رسا; هفته گذشته خبر اقدام به خودکشی دختری 29 ساله بنام «سحر خدایاری» مورد توجه رسانه ها قرار گرفت. در خبر اولیه گفته شد که وی به دلیل محکومیت حبس 6 ماهه برای ورود به استادیوم آزادی محکوم شده است.

بلافاصله دستگاه قضایی این خبر را تکذیب کرد و اعلام نمود هیچ محکومیتی برای نامبرده صادر نشده و صرفا برای وی به دلیل درگیری با ماموران نیروی انتظامی تشکیل پرونده قضایی شده و هنوز مراحل رسیدگی به این پرونده تکمیل نشده و طبیعتا حکمی نیز صادر نشده است.

برخی رسانه ها علت خودکشی این فرد را تنها به ماجرای ممنوعیت ورود بانوان به استادیوم مرتبط دانستند و تلاش کردند سایر ابعاد این ماجرا را پنهان کنند. موضوعی که چند صباحی است جریاناتی از داخل و خارج تلاش می‌کنند این مساله را به عنوان یکی از مطالبات اصلی بانوان ایرانی جا بیندازند.

خواهر سحر ضمن تائید اتهام خواهرش به‌دلیل پوشش نامناسب، درگیری و توهین به ‏مأموران انتظامی، در تشریح ماجرا به روزنامه دولتی شهروند ‏می‌گوید:

«هفته آخر اسفندماه سال ۹۷ بود. بازی استقلال تهران و العین. خواهرم برای دیدن بازی به تهران ‏آمد. لباس مبدل هم پوشیده بود. کلاه‌گیس آبی و یک پالتوی بلند. وقتی مأموران قصد بازرسی ‏بدنی او را برای ورود به استادیوم داشتند، او به آن‌ها می‌گوید که دختر است تا به او دست نزنند. ما ‏خانواده مذهبی هستیم. همان‌جا هم مأموران او را بازداشت می‌کنند. چهارشنبه بود که ما به ‏دادسرای ارشاد رفتیم. بازپرس وثیقه ۵۰‌میلیون تومانی تعیین کرد. اما این پول نقد را همراه ‏نداشتیم. فردای آن روز یعنی پنج‌شنبه پول را به حساب واریز کردیم. اما کار از کار گذشته بود و ‏خواهرم تا روز شنبه در زندان بود.روز شنبه او را با وثیقه آزاد کردیم. تا این‌که چند هفته بعد برای گرفتن گوشی موبایلش به دادسرای ارشاد مراجعه کرد. مثل ‏این‌که آن‌جا از کسی شنیده بود که باید ۶ ماهی زندانی شود. ‏البته خواهرم سابقه بیماری و اختلال روانی (دوقطبی) داشت.  چندسال پیش دوران دانشجویی یک‌بار اقدام به خودکشی کرد. مدتی هم در بیمارستان بستری ‏شد. همه مدارک پزشکی‌اش موجود است. »

 پدر سحر نیز می‌گوید:«ظهر بود که از بیمارستان به دخترم زنگ زده بودند. دخترم هم موضوع را به من اطلاع داد و با هم به تهران رفتیم. دخترم قبلا سابقه خودکشی داشت. یک بار در دانشگاه اقدام به خودکشی کرده بود. او بیماری اعصاب و روان داشت، حالش اصلا خوب نبود، چند سالی قرص و دارو می‌خورد، البته مادرش یواشکی به او دارو می‌داد، چون خودش معتقد بود که بیماری ندارد. مرتب دارو را در چایی و نوشیدنی به دخترم می‌داد، ولی از یک‌سال پیش دارو را قطع کرد. دکتر گفته بود وقتی دارو را قطع می‌کنید، باید مواظبش باشید، چون ممکن است کارهای خطرناک کند. دکتر می‌گفت این داروها ضرر دارد، حتی ممکن است نابینا شود. مادرش هم می‌ترسید برای همین داروها را قطع کرد.»

پدر سحر در مورد ماجرای حضور دخترش در استادیوم می‌گوید: «من اگر می‌دانستم جلوی او را می‌گرفتم و هیچ وقت اجازه نمی‌دادم به استادیوم برود. نه عقاید من قبول می‌کند نه عرف جامعه که یک دختر بین آن همه مرد در استادیوم برود، ولی متاسفانه سارا بدون اطلاع ما به آن‌جا رفته بود.»

* موج‌سواری بی‌بی‌سی

ساعاتی پس از انتشار خبر فوت سحر خدایاری در بیمارستان بلافاصله این رویداد به خط خبری اصلی رسانه های ضد انقلاب تبدیل شد. بی‌بی‌سی فارسی بدون اشاره به اختلالات روحی سحر، به صورت پرحجم سعی کرد علت خودکشی این دختر را ممانعت از حضور وی در استادیوم جا بزند.

حجم اخبار منتشر شده از سوی بنگاه سخن‌پراکنی بی‌بی‌سی درباره سحر خدایاری به حدی بالا و نامتعارف بوده که تنها در روز جای 35 خبر مرتبط با این موضوع منتشر کرده است. 

در داخل نیز عده ای نقش مکمل را بازی کردند. مهناز افشار و علی کریمی مطابق معمول توئیت زدند. معصومه ابتکار و تاجزاده هم که چندی پیش به دلیل سکوتشان در ماجرای قتل میترا استاد مورد انتقاد کاربران فضای مجازی قرار گرفتند در حمایت از حقوق زنان وامصیبتا سر دادند. وزیر ارتباطات نیز که معمولا در موضوعات مختلف در توئیترش اظهار نظر می‌کند با مطلبی دوپهلو نخودی را بر این آش افزود. البته پروانه سلحشوری نماینده اصلاح طلب مجلس پا را فراتر گذاشت و تلویحا خواستار شورش شد. وی در مطلبی که رسانه های ضدانقلاب بازنشر دادند نوشت: «چرا دچار نوعی بی‌تفاوتی شده‌ایم؟ مگر سوختن یک دکه‌دار در تونس موجب انقلاب نشد؟»

رسانه سلطنتی ملکه انگلیس هم فرصت را غنیمت شمرد و تلاش نمود از این اقدام تلخ، به زعم خود غائله جدیدی را آغاز کند. نسبت دادن خودکشی تاثر برانگیز یک دختر که دارای اختلالات روانی است به سیاست‌های جمهوری اسلامی و در پیش گرفتن سیاست دوگانه در مورد آمار جهانی خودکشی که انگلیس را رکورد دار میزان خودکشی جوانان در دنیا اعلام می کند بدون آنکه BBC  آن را مرتبط با سیاستهای این کشورش بداند!

تحریک عواطف با استفاده از «قربانیان زن!» موضوعی است که چندان برای مردم ایران تازگی ندارد. سوژه هایی مانند ترانه موسوی، عاطفه امام، سعید پورآقایی و نمونه هایی نظیر آن که یا اساسا ساختگی بود و یا مانند پروژه ندا آقا سلطان برای محکوم سازی جمهوری اسلامی در دنیا طراحی و اجرا شده است.

تحلیلگران معتقدند آرایش جدید رسانه های ضد ایرانی و عوامل داخلی آنها به خوبی نشان می دهد این جریان در تکاپوی ایجاد ناامنی و تنش در ماه‌های آینده و روزهای منتهی به انتخابات است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر