logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۱
[ شناسه خبر : ۱۲۵۲۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
در برنامه «قبیله‌ی خورشید» مطرح شد؛

شیخ زکزاکی با تک تک علمای نیجریه برای برگشت به اسلام صحبت کرد/شیخ زکزاکی استخوانی در گلوی دشمنان است

شیخ-زکزاکی-با-تک-تک-علمای-نیجریه-برای-برگشت-به-اسلام-صحبت-کرد-شیخ-زکزاکی-استخوانی-در-گلوی-دشمنان-است-

دختر شیخ زکزاکی گفت: شیخ زکزاکی با تک تک علمای نیجریه برای برگشت به اسلام صحبت کرد تا آنها را به دین اسلام دعوت کند.

به گزارش موج رسا، بدیعه زکزاکی عصر امروز در برنامه «قبیله‌ی خورشید» به میزبانی حسینیه اعظم زنجان، اظهارداشت: من بدیعه زکزاکی هستم و در مشهد درس میخوانم.
وی افزود: شیخ رئیس انجمنی در دانشگاهی بود و یک سال پس از پیروزی انقلاب به ایران آمده و با امام ملاقات داشتند.
دختر شیخ زکزاکی گفت: شیخ بعد از برگشت به نیجریه با تک تک علمای نیجریه برای برگشت به اسلام صحبت کردند اما علما گفتند که الان دردسر است.
زکزاکی گفت: شیخ زکزاکی در جلسه دوم دیدار؛ صحبت های امام را ضبط و سخنرانی را در دانشگاه پخش کرد تا دانشجویان را به اسلام دعوت کنند.
وی بیان داشت: عکس امام را هم شیخ منتشر کرد و این برنامه خیلی تاثیر گذار بود.
دختر شیخ زکزاکی ادامه داد: شیخ وقتی شیعه شد، سال ها مادرم از آن باخبر نبود.
زکزاکی خاطرنشان کرد: شیخ سئوالاتی را در ذهن مردم ایجاد می کرد تا کنجکاو شده و به دنبال پاسخ آن باشند.
وی افزود: زمانی که تعداد شیعیان به ۲۰ نفر رسید شیخ خیلی خوشحال بودند.
دختر شیخ زکزاکی با اشاره به نقش مادرش در کنار پدرش،بیان داشت: مادرم میگفت میترسم از روزی که خبر شهادت شیخ را به من بدهند و دوست دارم قبل از شیخ در راه او شهید شوم.
زکزاکی گفت: قبل از شروع حقیقت اسلامی در نیجریه بانوان خیلی کم در صحنه اجتماعی و سیاسی فعال بودند اما در دو سال اخیر میزان فعالیت بانوان بیشتر شد.
وی با بیان اینکه مردم نیجریه مقام معظم رهبری را رهبر خود می دانند،افزود: عکس امام و رهبری در بیشتر خانه های شیعیان نیجریه است.
زکزاکی بیان داشت: پلیس گوشی شیعیان را چک می کنند که اگر عکس امام و رهبری در گوشیشان باشد یا شهید می کنند یا زندانی.
وی افزود: بسیاری از اهل سنت با دعوت شیعیان و برگزاری جلسات مختلف دیدگاهشان متفاوت شده است.
حجت الاسلام محمد رضا مهدوی ارفع با اشاره به وقایع عاشورا،اظهارداشت: اگر قرار بود حضرت زینب (س) در گودی قتلگاه به سر و سینه بزند هیچ کس شایسته تر از او نبود چرا که در این صحنه غیرقابل تصور ۱۸ نفر از عزیزانش به شهادت رسیده بوند.
وی افزود: برخلاف تصور همگان حضرت زینب(س) بر بالای پیکر امام حسین (ع) دو جمله اعتقادی و سیاسی و سیاسی صرف بیان کرد.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه حضرت زینب (س) اول دستش را به زیر پیکر امام حسین (ع) برده و از زمین بلند کرد و گفت خداوندا این قربانی را از ما قبول کن،بیان داشت:این صحبت حضرت طعنه سیاسی و اعتقادی در آن محاصره عجیب و غریب سربازان یزید بود.
حجت الاسلام مهدوی ارفعی با اشاره به اینکه جمله دوم زینب کبری (س) این بود که پدر زینب فدای این کشته شود، آیا کشته روز جمعه کشته شد یا روز دوشنبه،افزود: حضرت زینب (س)
در این جمله خواست بگوید که امام حسین (ع) در روز عاشورا کشته نشد بلکه در قضیه ثقفیه که ۴۹ سال قبل بود،دشمنان امام را شهید کردند.
وی خاطرنشان کرد: این موضوع نشان می دهد که تا وقتی امت اسلام به شعور نرسد و تنها رجوعش به اهل بیت شامل امامزاده های شفابخش بوده و رجوع به حاکمان و اولیای امت مورد غفلت واقع شود، آن امت بدبخت می شود.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه هر وقت یک زن جایگاه واقعی خود را پیدا می کند که تحلیل درستی از جامعه خود دارد،بیان داشت: اهل بیت(ع) از همه بانوان شیعیان انتظار دارند در عین عفاف و حجاب نسبت به جامعه و امت اسلامی تحلیل داشته باشید.
وی با بیان اینکه دشمن با برنامه ریزی بیشتری رو به جلو می رود،خاطرنشان کرد: در غفلت ما بعد از پیامبر دشمنان با مطالعه اسلام،قرآن و امام درصدد صدمه زدن به اسلام هستند.
این استاد حوزه با بیان اینکه اصحاب فرهنگ و هنر و اندیشه نباید مورد غفلت قرار گیرند،افزود: مردمی که تحلیل و مبنا نداشته باشند هر بادی که بیاد به آن سمت می روند.
حجت الاسلام مهدوی ارفعی خاطرنشان کرد:شیخ زکزاکی استخوانی در گلوی دشمنان است و نمی توانند او را کشته و یا آزادش نکنند.//ن
 

به گزارش موج رسا; 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر