logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۰
[ شناسه خبر : ۱۲۵۲۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امروز انجام شد؛

پایتخت شور و شعور حسینی در سوگ باوفاترین یار امام حسین (ع)

پایتخت-شور-و-شعور-حسینی-در-سوگ-باوفاترین-یار-امام-حسین-(ع)

امروز پایتخت شور و شعور حسینی زنجان در سوگ حضرت ابوالفضل العباس (ع) غرق در ماتم است.

به گزارش موج رسا; همزمان با نهمین روز از ماه محرم، مراسم تاسوعای حسینی با حضور مردم زنجان در تکایا، مساجد، حسینیه‎ها و بقاع متبرکه استان زنجان برگزار شد.

مردم پایتخت شور و شعور حسینی امروز در تاسوعا با برگزاری برنامه‎های مختلف عزاداری و سینه‎زنی شعور حسینی خود را به نمایش گذاشته و ارادت خود را به آستان قمر منیر بنی‎هاشم ارائه کردند.
 امروز هم همچون روزهای گذشته دستجات عزاداری در خیابان‎ها و مناطق مختلف زنجان با برگزاری مراسم عزاداری، این عزا و ماتم را حضور امام زمان (عج) تسلیت گفته و خود را در غم شهادت سقای کربلا، سردار امام حسین (ع) سهیم کردند.
پخش نذورات، برپایی ایستگاه‎های صلواتی، پخت و توزیع حلیم از برنامه‎های زنجانی‎ها در این روز بود که هر کس به نوعی عشق و ارادت خود را به آستان قمر بنی‎هاشم ابراز داشتند.
زنجان در تاسوعای حسینی غرق در ماتم و عزا شده است و در نهمین روز ماه محرم که منتسب به علمدار کربلا ابالفضل العباس(ع) است، حال و هوای ویژه‌ای دارد،دسته‌های عزاداری و هیئت‌های مذهبی حرکت خود را از نقاط مختلف این شهر به سمت امامزاده سید ابراهیم (ع) برگزار کرده و صدای نوحه و عزا از همه نقاط این شهر به گوش می‌رسد.
عزاداران حسینی با حضور در این مراسم‌ در سوگ شهادت امام حسین(ع)، ابالفضل العباس(ع) و دیگر شهدای کربلا به سر و سینه زده و اشک ماتم ریختند.

*مراسم شیرخوارگان حسینی در زنجان برگزار شد
همچنین همزمان با تاسوعای حسینی همایش شیرخوارگان حضرت علی اصغر(ع) با اجتماع مادران و کودکان پایتخت شور و شعور حسینی در حسینیه اعظم زنجان برگزار شد.
این همایش به یاد طفل 6 ماهه کربلا و برای تسکین دادن به دل رباب برگزار شد، مادران زنجانی امروز فرزندان خرد سال خود را نذر شش ماهه کربلا کردند.

*زمزمه یوم‎العباس زنجانی‎ها
مردم زنجان هر ساله روز نهم ماه محرم را به یاد سقای تشنه لب کربلا با خواندن اشعار ترکی تاثیرگذار برگزار می‎کنند.
ای شمع حرمخانه قربانون اولوم عبّاس
جان لار سنه پروانه قربانون اولوم عباس
ایلده شب تاسوعا سسلر آدوی دنیا
معناده دیَر زهرا قربانون اولوم عباس

همچنین همزمان با عصر تاسوعا،برنامه "قبیله‌ی خورشید"، میزبان مرضیه هاشمی و دختر شیخ زکزاکی در زنجان برگزار می شود.

خانم‌مرضیه هاشمی، خبرنگار پرس‌تی‌وی و دختر شیخ زکزاکی، عصر امروز در برنامه‌ی "قبیله‌ی خورشید" در زنجان حضور پیدا کرده و سخنرانی خواهند کرد.

این برنامه، حاصل همکاری مشترک هیئت ثارالله، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان و امور بانوان حسینیه اعظم زنجان است و حضور تمامی خادمان خواهر  هیئت ثارالله، حسینیه‌ اعظم و اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی در این مراسم به صورت ویژه خواهد بود.

بررسی الگوی زنان امروز دنیا و همچنین زنده‌نگه‌داشتن پیام زنان عاشورا و بحث درخصوص شهدای نیجریه از محورهای این برنامه خواهد بود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر