logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۵
[ شناسه خبر : ۱۲۵۱۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
در سایه بی تدبیری؛

بزرگترین تولیدکننده ترانسفورماتور کشور قربانی یک واگذاری اشتباه/ وقتی یک سهامدار با 50 میلیارد تومان، سود هزار میلیاردی می‌برد/ چرا سازمان خصوصی‎سازی ساکت است؟

بزرگترین-تولیدکننده-ترانسفورماتور-کشور-قربانی-یک-واگذاری-اشتباه-وقتی-یک-سهامدار-با-50-میلیارد-تومان،-سود-هزار-میلیاردی-می‌برد-چرا-سازمان-خصوصی‎سازی-ساکت-است؟

بزرگترین تولیدکننده ترانسفورماتور کشور این روزها دچار مشکل شده و قربانی یک واگذاری اشتباه شده است.

به گزارش موج رسا; شرکت ایران ترانسفو بزرگترین تولیدکننده و صادرکننده ترانسفورماتور که در حال حاضر با 5 هزار نفر فعالیت می کند با مشکلاتی مواجه است که فعالیت این واحد تولیدی بزرگ کشور را تحت تاثیر قرار داده است.

شرکت ایران ترانسفو بزرگترین تولیدکننده و صادرکننده ترانسفورماتور تحت لیسانس شرکت زیمنس آلمان در خاورمیانه بوده که این شرکت عضو سندیکای صنعت برق ایران است.

این شرکت ارائـه دهنده خدمات مـهندسی مـورد نـیـاز صنـعت برق به‌ویژه در حوزه ترانسفورماتور در داخـل و خـارج از كـشـور بوده و محصولاتی که توسط این شرکت ارائه می شود دارای گواهینامه‌های استاندارد ISO ۱۴۰۰۱ و OHSAS ۱۸۰۰۱ است.

مشتریان عمده داخلی این شرکت شامل شركت‌های توزیع برق سراسر كشور، شركت‌های برق منطقه‌ای سراسر كشور، شرکت‌های تابعه وزارت نفت اعم از پالایشگاه‌های نفت، گاز و پتروشیمی‌ها، شرکت‌های تابعه وزارت نیرو، صنایع مادر نظیر شركت‌های فولاد‌سازی، سیمان، مترو، پیمانکاران نفت، ساختمان و غیره هستند.

با توجه به مزایای رقابتی محصولات گروه ایران ترانسفو، این شرکت تاکنون توانسته است به بسیاری از کشورهای جهان انواع محصولات خود را صادر کند.

این شرکت که یکی از شرکت های مهم و بزرگ در کشور محسوب می شود امروز با مشکلاتی مواجه شده که اگر به مشکلات این شرکت توجهی نشود ترس این وجود دارد که به سرنوشت روغن نباتی جهان گرفتار شود.

اکنون به دلیل واگذاری 28 درصد سهام این کارخانه به یک فرد، علاوه بر ایجاد مشکلاتی همچون برگشت خوردن چکها، این نگرانی را به وجود آورده که تداوم این وضعیت یکی از بزرگترین کارخانجات کشور با نیم قرن سابقه را دچار بحران کند.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران ترانسفو در مورد بی تدبیری ها و خطری که در حال حاضر این شرکت را تهدید می کند خبر داده تا شاهد بیکار شدن کارگران یک واحدی صنعتی بزرگ کشور که در حال حاضر با حدود 5 هزار نفر نیرو فعالیت دارد، نباشیم.

بهزاد ظهیری در مورد خصوصی سازی در این شرکت می گوید: باید سهام و سود سهام ارائه شده به سهامداران مورد بررسی قرار گیرد و چطور می شود به یک نفر در این شرکت 108 میلیارد تومان سود سهام تعلق بگیرد.

وی در مورد اقدام اشتباه در حوزه خصوصی سازی در این شرکت گفته است: این فرد حدود 200 میلیارد تومان سهام فروخته و ارزش سهامی که در این شرکت دارد حدود 850 میلیارد تومان است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران ترانسفو عنوان کرد: بخشی از سود سهام را گرفته و بخشی نیز در حال حاضر توقیف شده است.

وی بیان کرد: سوال بنده این است که چطور می شود یک نفر با پرداخت سهام  50 یا 60 میلیارد تومان صاحب بیش از یک هزار میلیارد تومان سود سهام شود و 321 میلیارد تومان نیز سالهاست به دولت بدهکار است.

ظهیری عنوان کرد: چرا سازمان خصوصی سازی فسخ قرار داد نمی کند و در این راستا اقدامی انجام نمی دهد؟

وی بیان کرد: این فرد همچنین 34 میلیارد تومان از پول این شرکت را یک و نیم سال است تصرف کرده و پس نمی دهد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران ترانسفو با اشاره به اینکه این باعث شده اعتبار این شرکت نزد بانک ها زیر سوال رفته و بانکها دسته چک نمی دهند افزود: این مشکلات باعث شده مدیریت این شرکت با مشکل مواجه شود.

وی عنوان کرد: این مجموعه برای کشور حیاتی است اگر چرخ این شرکت بخوابد 85 درصد نیاز صنعت برق کشور با مشکل مواجه می شود.

ظهیری گفت: حرف ما این است که چه دلیل دارد یک نفر با 50 میلیارد تومان پول می تواند بیش از یک هزار میلیارد تومان سود نامشروع کسب کند.

مدیرعامل کارخانه ایران ترانسفو در سفر رئیس قوه قضاییه به استان زنجان گلایه کوتاهی های انجام شده توسط جریان خصوصی سازی را پیش آیت الله رئیسی برد تا این کارخانه از این وضعیت رهایی یابد.

ظهیری با گلایه از سازمان خصوصی سازی که تاکنون اقدامی در راستای فسخ قرارداد انجام نداده است از رئیس قوه قضاییه خواست تا به این موضوع ورود داشته باشد.

وی با اشاره به ظرفیت های این کارخانه در زنجان، بیان داشت: این شرکت دارای تولید خوب بوده و مشکل تامین حتی در شرایط تحریم را ندارد.

مدیرعامل کارخانه ایران ترانسفو  گفت: این کارخانه توانسته در شرایط کنونی که مابقی شرکت ها تعدیل نیرو دارند،200 نفر متخصص را به کارگیری کند.

ظهیری خاطرنشان کرد: رشد تولید و صادرات از دیگر مزیت های این کارخانه است که خوشبختانه با وجود شرایط تحریم عملیاتی شده است.

حال سوال اینجاست که چرا سازمان خصوصی سازی با یک واگذاری اشتباه این چنین مشکلاتی را پیش پای تولید کشور قرارداده و بعد از اعلام هشدار نیز نسبت به فسخ قرارداد اقدام نمی‌کند.

در شرایطی که کشور در جنگ اقتصادی به سر می‌برد و دشمن از هر طریقی به دنبال کند کردن چرخ اقتصاد کشور است، نیاز است تا مسئولان با دقت عمل بیشتری عمل کنند و اجازه ندهند چرخ تولید کشور با این خصوصی سازی های اشتباه متوقف شود.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر