logo
امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۸
[ شناسه خبر : ۱۲۵۱۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]

ضرب آهنگ محرومیت زدایی با ریتم بسیج دانشجویی علوم پزشکی زنجان

ضرب-آهنگ-محرومیت-زدایی-با-ریتم-بسیج-دانشجویی-علوم-پزشکی-زنجان

حدود 3هزار خدمات فرهنگی، آموزشی و پزشکی توسط بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در 6 رستای شهرستان خدابنده ارائه شد.

به گزارش موج رسا; فصل تابستان که در ادبیات عمومی کشور تبدیل به فصل اوقات فراغت شده است و آن هم ادبیات اوقات فراغت غرب که همه آن را زمان بی کاری یا نهایتا کار برای شادی تفریح می دانند. اوقات فراغتی که برگرفته از فیلم های های هالیوودی است اوقات فراغتی که شادی در آن موج می زند و هیچ غمی را درآن روا نیست و این همان فرار از شر آگاهی است؛ که غرب را آزار می دهد و این یعنی همان مدرنیته که به ادعای برخی در این عصر هیچ فرار از آن نیست.

در این عصر که همه ادعایشان حاکمیت مدرنیته است جوانانی از جنس نور برای خود سازی و درک محرومیت و چشیدن مزه استضعاف دست به بیل به روستا ها سفر می کنند تا با همنشینی با ولی نعمتان انقلاب طعم شیرین مواسات را بچشند. این چشیدن طعم مواسات و همنشینی با پابرهنگان خود باعث درک نهضت خدمت رسانی و اجرای عدالت است. دل کند از تعلقات دنیایی در دنیایی که سراسر، تعلقات پایند مردم شده؛ طعم شیرینی است که این بندگان مخلص احدیت در این اردوها می چشند. در این اردوها همچون زمان جنگ ندای جنگ جنگ تا پیروزی به گوش می رسد ولی ندای جنگی که امام راحل بعد از پذیرش قطع نامه سرداد جنگ فقر و غنی! ندای جنگی که افسران جوان جنگ نرم با دست خالی با آن دست و پنجه نرم می کنند و لی همچون پدرانشان پیروز میدان اند.

اردوهای جهادی هر ساله در تابستان توسط اقشار بسیج برگزار می شود و در این بین جوانان انقلابی برای خود سازی و درک محرومیت، پا به میدان می گذارند؛ تا برای پابرهنگان این کشور هر آنچه در توان دارند انجام دهند. بگویند که ما جوانان انقلابی هیچ وقت ولی نعمتان انقلاب را فراموش نخواهیم کرد.

رهبر معظم انقلاب در دیدار با نخبگان می فرمایند: حضور شما بچه‌های نخبه در اردوهای جهادی، شما را با اوضاع کشورتان، با قشرها، با وظایف سنگینی که برعهده‌ی همه‌ی ما هست و با کم‌کاری‌های ما در طول این سالهای بعد از انقلاب آشنا می کند و حرکت می دهد؛ خون در رگهای انسان با حضور در یک ‌چنین جاهایی جریان پیدا می کند.

ارائه خدمات پزشکی، عمرانی، فرهنگی و آموزشی

محمد رضا قربانی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا؛ با اشاره به برگزاری اردو جهادی دانشگاه علوم پزشکی زنجان اظهار کرد: اردوجهادی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی با همکاری اردوجهادی جهادگران سلامت در تاریخ 30 مرداد ماه تا 8 شهریور ماه برگزار شد.

وی با اشاره به فعالیت جهادگران سلامت به همراه گروه جهادی پرواز خاکی ابراز کرد: همکاری جهادگران سلامت با اردوجهادی بسیج دانشجوییی دانشگاه علوم پزشکی زنجان در حوزه خدمات پزشکی بوده است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به فعالیت گروه جهادی پرواز خاکی در حوزه های فرهنگی، آموزشی، بهداشتی، عمرانی بیان کرد: جهاد گران گروه جهادی پرواز خاکی در 6 روستای شهرستان خدابنده اقدام به خدمت رسانی کردند.

وی با اشاره به خدمات دندان پزشکی و پزشکی گروه جهادی پرواز خاکی افزود: تیم داندان پزشکی و پزشکی گروه جهادی پرواز خاکی در روستای گوگجه ییلاق مستقر بود و از روستاهای اطراف برای استفاده از خدمات دندان پزشکی و پزشکی به این روستا می آمدند و از خدمات دندان پزشکی و پزشکی استفاده می کردند.

قربانی با اشاره به بازسازی مدارس توسط تیم عمرانی گروه جهادی پرواز خاکی خاطر نشان کرد: روستای استرود و توزلو محل استقرار تیم عمرانی بود و مدارس این دو روستا توسط تیم عمرانی گروه جهادی پرواز خاکی باز سازی شد.

وی با اشاره به حضور 40 نفر کادر پزشکی در اردو جهادی ابراز کرد: کادر پزشکی این تیم شامل پزشک عمومی، ماما، روانپزشک و داندان پزشک و  پزشکان متخصص بود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به وضعیت نامناسب پزشکی در روستاهای تحت پوشش این گروه جهادی بیان کرد: در روستا های تحت پوشش 2000 خدمات پزشکی و توزیع دارو به بیماران ارائه شد.

وی با اشاره به خدمات فرهنگی، آموزشی، بهداشتی گروه جهادی افزود: حدود 1000 نفر از روستاییان از خدمات فرهنگی آموزشی و بهداشتی گروه جهادی پرواز خاکی بهره مند شدند.

قربانی با اشاره به برگزاری دو ویژه برنامه در اردو جهادی برای مردم خاطر نشان کرد: تریبون آزاد ملت در روز 5 شهریور که در روستای گموش تپه برگزار شد فرماندار خدابنده، امام جمعه خدابنده، فرمانده سپاه خدابنده و از مسئولین شهرستان قیدار در این برنامه حضور داشتند.

وی با اشاره به نتایج تیریبون آزاد ملت ابراز کرد: در این برنامه مسئولین شهرستان خدابنده قول هایی را به مردم در این برنامه داند که ساخت جاده 4 کیلومتری از گمش تپه به گل تپه یکی از این قول های مسئولین است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به برگزاری یادواره سه شهید روستای دلایراولیا بیان کرد: در این یادواره شهید که به روایتگری امیر واعضی و سخنرانی جانشین سپاه انصارالمهدی استان زنجان برگزار و از خانواده شهدا نیز تجلیل شد.

وی با اشاره به حضور 100 دانشجو در این اردوجهادی خاطر نشان کرد: در این اردو 60خواهر و 40 برادر حضور فعال داشتند.

قربانی با اشاره به فعالیت های فرهنگی گروه جهادی ابراز کرد: آموزش کودکان دبستانی و پیش دبستانی، در حوزه های قرآن، احکام، نماز و بعضا درسی و هنری و بهداشتی اجرا شد.

وی با اشاره به عملکر مناسب دانشجویان رشته بهداشت بیان کرد: کلر سنجی آب و سایر کارهای عمومی برای بررسی وضعیت بهداشت عمومی انجام شد.

//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر