logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۹
[ شناسه خبر : ۱۲۵۱۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]

آخرین جزئیات رسیدگی به پرونده دانشمند ایرانی بازداشت در آمریکا از زبان وزیر علوم

آخرین-جزئیات-رسیدگی-به-پرونده-دانشمند-ایرانی-بازداشت-در-آمریکا-از-زبان-وزیر-علوم

وزیر علوم گفت: پیگیری پرونده دستگیری «مسعود سلیمانی» دانشمند ایرانی بازداشتی در زندان آمریکا از سوی وزارت علوم برای بررسی و رسیدگی به وضعیت این استاد دانشگاه تربیت مدرس به وزارت امور خارجه سپرده شده است.

به گزارش موج رسا; منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با بیان اینکه موضوع بررسی و رسیدگی به پرونده دانشمند ایرانی را به وزارت خارجه سپرده است، گفت: پیگیری پرونده دستگیری «مسعود سلیمانی» دانشمند ایرانی بازداشتی در زندان آمریکا از سوی وزارت علوم برای بررسی و رسیدگی به وضعیت این استاد دانشگاه تربیت مدرس به وزارت امور خارجه سپرده شده است.

* رسیدگی به پرونده دانشمند ایرانی به وزارت امور خارجه واگذار شده است

وی  با بیان اینکه متأسفانه هنوز با گذشت نزدیک به یک سال موضوع رسیدگی پرونده دانشمند ایرانی به نتیجه نرسیده است، اظهار داشت: بررسی این موضوع از سوی وزارت علوم به وزارت امور خارجه سپرده شده است.

*  وزارت علوم به خارج از کشور دسترسی ندارد

غلامی در پاسخ به سؤالی مبنی بر علت واگذاری رسیدگی به پرونده دانشمند ایرانی به وزارت امور خارجه تصریح کرد: وزارت علوم به خارج از کشور دسترسی ندارد، موضوع رسیدگی به پرونده مسعود سلیمانی دانشمند ایرانی کشورمان به وزارت امور خارجه سپرده شده است و امیدواریم با تلاش‌های وزارت امور خارجه هر چه زودتر این استاد دانشگاه تربیت مدرس آزاد شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر