logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۰
[ شناسه خبر : ۱۲۴۸۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس قوه قضاییه:

عاشورا جلوه ایثار و مقاومت است

عاشورا-جلوه-ایثار-و-مقاومت-است

رئیس قوه قضاییه گفت:عاشورا جلوه ایثار، گذشت و ایستادگی و مقاومت محسوب می شود.

به گزارش موج رسا; آیت الله سید ابراهیم رئیسی در جمع عزاداران حسینیه اعظم زنجان اظهارداشت: 

وجود مقدس حضرت محمد (ص) از زمان تولد امام‌حسین هر وقت به ایشان نگاه می کردند به گریه می کردند گویا قضایایی در پیش است.
وی با بیان اینکه جریان کربلا بسیار برنامه ریزی شده بود،افزود: تصمیم یزیدیان این بود که ماجرای عاشورا در عاشورا تمام شود اما اراده الهی این بود که روز عاشورا تولد عاشورایان باشد.
این مقام عالی قضایی ادامه داد: تا زمین زمین است و تا زمان زمان است عاشوراییان حیات جاودانه دارند.
رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه برای از بین بردن فرهنگ عاشورا قبر اباعبدالله الحسین(ع) را به آب بسته و زائران را اذیت می کردند،بیان داشت: امام سجاد (ع) کاری کردند که عاشورا بماند. آیت الله رئیسی بیان داشت: بهترین زمان و بهترین حالت انسان حالت عبد بوده و بهترین حالت انسان با کربلا پیوند زده شده است.
وی خاطرنشان کرد: وجود مقدس امام سجاد(ع) کاری کردند تا عاشورا بماند و به همین منظور مراسم اربعین اباعبدالله الحسین (ع) هر ساله برگزار می شود.
این مقام قضایی بیان داشت:امام سجاد (ع) و حضرت زینب کبری (س) تلاش کردند نماد و نمود عاشورا باقی مانده و برای نسل های آینده استفاده شود.
رئیس قوه قضاییه افزود: امروز همه خواسته دشمنان حذف عاشورا و اربعین از فرهنگ شیعه است در حالی که عاشورا به نماد جبهه انقلاب اسلامی تبدیل شده است.
آیت الله رئیسی ادامه داد: هر ساله میلیون ها انسان مراسم اربعین را برگزار می کنند که این مراسم جلوه ای از دلدادگی به اباعبدالله الحسین (ع) محسوب می شود.
وی با اشاره به برگزاری مراسم همایش شیرخوارگان حسینی در جای جای کشور، بیان داشت: این برنامه، آموزنده برای دنیا و انسان ساز است.
این مقام قضایی گفت: مردم با وجود همه مشکلاتی که دارند وقتی مصائب حضرت زینب (س)را می بینند سختی های خود را فراموش می کنند.
رئیس قوه قضاییه عاشورا و کربلا را نماد و نمود همه مظاهر انسانی عنوان کرد و افزود:امام سجاد با این اشک ریختن کربلا را با دل ها و قلب ها پیوند دادند.
آیت الله رئیسی با بیان اینکه علما و صلحا حتی در زمان غیبت صغری و کبری امام زمان (عج) بر زنده نگه داشتن عاشورا تاکید دارند،افزود: انبیا اولیا نیز به این امر تاکید داشتند.
وی با بیان اینکه در دوران پهلوی درب مساجد و تکایا را می بستند و نمی خواستند روضه اباعبدالله برقرار شود چرا که اشک برای امام حسین (ع) پیام داشت، افزود:امام حسین(ع) تنها مربوط به سال ۶۱ هجری نیست و به همه دوران ها تعلق دارد.
این مقام قضایی با اشاره به جلوه های خوش عاقبتی و بد عاقبتی افراد در عاشورا، افزود:جریان کربلا تابلوی عجیبی است که با تحلیل های اندک قابل فهم نیست.
آیت الله رئیسی عاشورا را جلوه ایثار، گذشت و ایستادگی و مقاومت عنوان کرد و گفت:انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) از جلوه های عاشورا است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر